Only 2 weeks left! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu Only 2 weeks left! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

Only 2 weeks left!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

10 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Neeeeeee, nog maar 12 dagen!! Bah bah.. Deze week druk, relaxt maar wel weinig slaap. Veel regen helaas.. dus niet veel gebruikt gemaakt van onze fietsen maar de bus was onze grote vriend.

Ma:
School van 8:15-11:05. Rond 1 uur met Clementine geluncht en huiswerk gemaakt, toen terug naar school; beetje met mensen chillen en relaxt doen. Rond 4 uur gingen we naar huis want we waren vrij moe van het weekend. Thuis op de bank een film gekeken, gedoucht en vroeg naar bed gegaan.

Di:
Les van 8:15-14:05. In het tussenuur in de zon geluncht en na school met Clementine en Alexandra naar Fisherman's Warf (toeristisch gedeelte vlakbij school) om wat dingen te kopen; we kochten alle 3 een t-shirt met een print (ieder een andere print) die ter plekke werd gemaakt, als souvenier. Alexandra moest nog wat dingen kopen dus gingen we met haar mee. Daarna nog gezellig een theetje gedronken en rond half 7 naar huis. Amy had een paar dagen eerder pesto pasta ingrediënten gekocht omdat ik haar ooit had vertelt dat ik dat wel een keertje wilden koken. Dus ik was de chef die avond, en volgens mij vond ze het wel lekker (Clementine in ieder geval wel :)).

Woe:
School van 8:15-12:35. Maar omdat Clementine en ik 'PAL-students' zijn, zijn we betrokken met activiteiten op school en omdat het bijna valentijn's dag is moesten we vanaf 11 tot 2 uur helpen. We moesten paarse en roze papiertjes vouwen en bloemen maken en nog wat dingen, best leuk! Samen met een ander meisje; Isabella.
Toen we klaar waren ging ik met Robin, Clementine en David naar 'Gitar Centre' (winkel met allerlei soorten instrumenten, vooral gitaar) omdat Robin en Clementine gitaar kunnen spelen. Van 3 tot 5 uur geluisterd naar Robin (hij kan goed gitaar + drum spelen) en Clem, zelf een beetje gekloot met wat instrumenten en daarna gingen Clementine en ik naar de HUB (residentie) om een speciale kruiden thee 'mate' te drinken, want een jongen uit Uruguay heeft het daar altijd over. Gezellig thee gedronken en gechilled, het regende buiten heel erg dus ik had geen zin om naar huis te gaan maar Clementine wilde wel naar huis dus ik bleef slapen in de residentie. Een paar mensen van de HUB komen uit Venezuela en ik kreeg als diner een speciaal gerecht; arepas (deeg van mais wat je moet bakken en dan wordt het een soort broodje wat je open kan snijden en daarin doe je dan ham, kaas en een gebakken eitje; apart maar wel lekker!).

Don:
Weer regen dus naar school met de bus maar dit keer vanuit de residentie (Clem en ik konden de fietsen op de residentie laten). Les van 8:15-14:05. Na school naar huis met Alexandra en Clementine om te lunchen, even te slapen want we waren alle 3 moe dus moesten we even energie opdoen voor de avond. Rond 6 uur wakker geworden, omgekleed en met de bus naar de stad om eerst ergens Indisch te eten (Clem's favoriete eten). Was mijn eerste keer maar ik vond het lekker! Ik had een curry met rijst en speciaal kruiden brood. Daarna gingen we weer naar de residentie om mensen te ontmoeten. Rond 11 uur met een groepje naar Marina (leuke buurt waar je uit kunt gaan) en daar gingen we eerst naar een bar en daarna naar een club (gelukkig werd iedereen binnen gelaten). Gezellig met een groep gefeest, met name omdat het onze laatste 'feest'avond met Alexandra was, aangezien ze zondag vertrekt naar New York. Om 2 uur was het afgelopen en konden Clem, Alex en ik naar huis lopen (het is maar 20 min vanaf ons huis, dus dat was relaxt!) en toen slapen!!

Vrij:
Maar 4 uur geslapen omdat Clem en ik al om 8:15 op school moesten zijn.. (Alex nam de bus naar huis, ze ging niet naar school) Half in slaap vallen tijdens te lessen tot 12:35. Toen gingen Clem en ik naar de residentie om daar weer te slapen van ongeveer 2 tot 6 uur! Toen weer met de bus naar huis want het was weer slecht regen. Thuis omgekleed, gegeten en terug naar de residentie om weer met mensen te chillen. Rond 11 uur ging ik met een groepje naar Polk street (ook een leuke buurt om uit te gaan). Daar gingen we naar een club, waar ik gelukkig weer werd binnen gelaten maar helaas Clementine niet want ze geloofde haar ID niet... Heel jammer, ze ging terug naar de residentie met nog iemand die niet naar binnen kon. Ik wilde graag naar het feest omdat ik 10 dollar moest betalen om binnen te komen en dat snapte Clem gelukkig wel. Er waren best veel mensen van EF binnen dus dat was gezellig en de muziek was ook leuk! Om 2 uur was het weer afgelopen en gingen we terug naar de residentie om te slapen.

Zat:
Uitslapen tot 1 uur! Terug naar huis, dit keer met de fiets want die konden we daar niet eeuwig laten. Helaas waren we bijna thuis toen het begon te regenen, dus alsnog kleddernat.. Chill. Thuis een goede brunch gemaakt; pumpkin spice pancakes met een smoothie van sinaasappel en banaan! Toen een beetje op onze computer gekloot en rond half 5 gingen we naar de bowlingbaan in presidio park (waar wij wonen). Want ik had op internet gevonden dat er een speciaal event was om gratis te kunnen bowlen, dus waarom niet? Met 4 andere vrouwen als team gespeeld (er werden random groepjes gemaakt, ze waren wel aardig maar rond de 40 jaar), helaas was ik vrij slecht dus ben ik laatste geëindigd maar alsnog was het wel leuk om een keer te doen!
Rond 6 uur weer thuis, gegeten en na het eten met de bus naar Alexandra's huis voor de echte allerlaatste avond met haar. Het duurde wel 2 uur voordat we bij haar waren.. (ze woont ver weg + we waren verkeerd uitgestapt hihi). Bij haar thuis waren er nog 2 mensen van school; Max (Franse jongen, ook uit mijn klas) en Isabella (haar Duitse huisgenoot). Beetje gekletst en rond 12 uur naar bed want we moesten om half 6 s'ochtends opstaan..

Zon:
Lekker vroeg.... Ontbijt met haar hostfamily gehad en toen brachten we haar met z'n alle (vader, moeder, clem, isabella en ik) naar het vliegveld. Heel jammer om afscheid te moeten nemen van echt een superleuk kind, maar we gaan elkaar weer zien!
De ouders konden mij en Clem afzetten bij de bus, we waren rond 9 uur s'ochtends thuis. Ontbijt gemaakt, huiswerk gemaakt, op de computer en daarna ging ik even een uurtje slapen. Rond 2 uur klaarmaken om naar de bioscoop te gaan; we gingen naar 'The Wolf of Wallstreet' met Robin. Leuke en grappige film, soms nog wel lastig om te volgen en hij duurde vrij lang; 3 uur, maar dat was perfect voor weer een regenachtige dag. Om 7 uur weer thuis, gegeten en een skype gedaan met Alexandra omdat we zo nieuwsgierig waren naar de campus in New York (ze zit nu met EF in NY).

Was dus een gezellige week, maar helaas beginnen de lessen nu nog vroeger; 8:05...... Dus dat wordt een pretje. Maar dat maakt niet uit, als de regen maar stopt en de zon weer een beetje gaat schijnen kan ik nog extra genieten van mijn laatste 2 weken! Deze week weer veel op schema, alleen maar leuke dingen! :)

  • 10 Februari 2014 - 10:06

    Papmanz:

    Lieve dochter,

    Wat was een weer een feest, lees ik. Dat doet mij deugd. Toch wil ik je graag even onderhouden over het verschil tussen kloten/verkloten en klooien. In Nederland kennen we de zegswijze: 'Hé jongen, wat zit jij toch te kloten!' respectievelijk 'Zo! Dat heb je weer lekker verkloot, jongeman.' Kloten betekent dus 'zieken', 'vervelen' en 'prutsen' terwijl verkloten in het ABN de betekenis heeft van 'verprutsen', 'naar de gallemieze helpen'. Klooien daarentegen betekent 'lekker klungelen met iets' dus je klooit wat an, je klooit met instrumenten (zie woe. in je tekst) en je klooit een eind weg op je computer (zie zat. in je tekst).

    Tot zover, lieve dochter. En nu weer lekker gaan klooien!

    Gr. van Papmanz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 18742

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: