20st week already! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 20st week already! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

20st week already!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Superweek gehad, met name door het weekend! Weer wat nieuwe mensen ontmoet en vooral veel gefeest!

Ma:
School van 8:15-11:05. Naar huis met Marine en Clementine om even te lunchen en rond 1 uur namen we de bus naar San Francisco State University om een kijkje te nemen op de universiteit. Niet heel bijzonder, we hebben de bibliotheek gezien en we gingen naar het 'Humanities' gebouw om te kijken hoe de lokalen er uit zagen, gek idee dat ik volgend jaar moet beginnen..! Het zag er namelijk wel saai uit, veel stoelen en studenten die alleen maar moeten luisteren naar 1 docent. Maar de omgeving zag er wel goed uit en er was een groot meer dichtbij waar we ook naar toe gingen maar we bleven niet zo lang omdat het koud was en je kon niet echt dichtbij het water komen. Dus liepen we door naar een shoppingmall 'Stonestown', beetje winkels bekeken en onze nagels gedaan in Sephora. Rond 5 uur weer terug met de bus en s'avonds geskyped met vriendinnen die nu aan het reizen zijn in Australië! Ik heb veel contact met vriendinnen via skype, altijd leuk!

Di:
Les van 8:15-14:05. Clementine en ik waren moe van het weekend en van het vele lopen van maandag, plus het was bewolkt buiten dus we bleven een beetje op school hangen, huiswerk maken en met wat mensen kletsen. S'avonds wel mooi mijn online fotoalbum over San Francisco afgemaakt! Heel leuk geworden (hoop ik).

Woe:
School 8:15-12:35. Na school met Alexandra en Clementine weer bij school gechilled en we konden een Ipad van school lenen dus we hebben relaxed wat muziek geluisterd en filmpjes gekeken. Rond 5 uur met Alexandra en Clementine naar ons huis (we waren alleen thuis want Amy moest weg), dus we gingen gezellig met z'n 3e koken: een grote gezonde salade, als toetje ging Clementine de echte 'Bretagne crepe' bakken (superlekker met nutella en banaan) en als laatste toetje hadden we de bekende 'ricekrispies' gemaakt. Dat is een soort koek van rice kripies (kleine knapperige cereals van rijst) samen met gesmolten marshmellow, klinkt heel apart maar het is superlekker en makkelijk om te maken. En toen met onze volle magen een film gekeken.

Don:
Alexandra nam de bus naar school en wij fietsen naar school. Weer les van 8:15-14:05. In mijn tussenuur weer skypen en buiten in de zon zitten (hij was er weer!!). Na school met Marine en Clementine naar Polk Street, leuk straatje met wat winkeltjes. Toen doorgelopen naar Union Square waar Mar en Clem wat moesten kopen en waar we in een cafeetje wat gingen drinken en ons huiswerk gingen maken. Om 5 uur terug naar school om onze fietsen weer op te halen en naar huis te gaan.
Thuis gingen we koken en rond 9 uur gingen we op weg naar de verjaardag van Bruno (jongen uit Venezuela). Hij werd 21 en hij vierde het in een bar in de Mexicaanse buurt. Aangekomen met de bus (wat zoveeeel langer duurt dan met de fiets!! Maar we waren te lui om naar die buurt te fietsen omdat het best wel ver weg is) zagen we al heel veel andere mensen van school die hij ook had uitgenodigd. Beetje gekletst en de bar ging om 11 uur dicht en de groep ging toen nog ergens heen maar Clem en ik besloten om naar huis te gaan. We waren dus helaas niet om 12 uur met de jarige jop maar het was wel leuk om even langs te zijn geweest.

Vrij:
School van 8:15 tot eigenlijk 12:35 maar tijdens de 2e les nam de leraar ons mee om ergens koffie te drinken. We liepen met een groepje van de klas (niet iedereen kwam mee) naar de Italiaanse buurt waar we buiten in de zon op een terras konden zitten en waar we wat hebben gedronken. Ik nam een gezonde smoothie omdat ik wist dat ik in het weekend niet veel vitamines binnen zou krijgen. Het was een smoothie van selderij, wortel en tomaat; apart maar wel lekker! Eigenlijk zouden Clem en ik nog een les hebben maar daar gingen we niet naartoe omdat we om 12 uur bij de residentie moesten zijn, want we gingen op weg naar Lake Tahoe!!! Iemand van school had een soort van georganiseerd dat veel EF studenten naar dezelfde plek in Lake Tahoe zouden gaan, uiteindelijk waren er iets van 6/7 huizen in hetzelfde resortgebied gehuurd van alleen mensen van school; helemaal leuk!
Dus na het drankje gingen we naar de residentie lopen, onderweg kwamen we Robin nog tegen, die ging met ons mee. We hadden met 15 anderen (ik kende ze niet allemaal) een klein busje gehuurd om daarheen te rijden. Iedereen had een klein koffertje meegenomen met wat kleren en rond 1 uur gingen we opweg. In Lake Tahoe sneeuwt het nu dus er kunnen veel ongelukken op de weg gebeuren, en ja hoor, er was een ongeluk van 4 auto's en daardoor hebben we potjandorie 3 uur stil gestaan op dezelfde weg... Behoorlijk vervelend want we kwamen uiteindelijk pas om 10 uur s'avonds aan!!! Ongeveer 9 uur in de bus gezeten maar het was wel gezellig met een grote groep en met muziek!
Aangekomen bij ons huis, snel alles uitladen en pasta gemaakt, gegeten, omgekleed en toen kon het feest beginnen! Het was een gekkenhuis; in elk gehuurd huis waren er wel mensen dus het was een soort huizentocht, heel leuk! Overal muziek, mensen en gezelligheid.

Zat:
Wakker geworden om half 11. Beetje rustig aan gedaan, ontbeten en om 12 uur wilden de mensen van mijn huis een beetje de buurt bekijken, dus gingen we met de bus een stukje rijden (Clementine en Marine gingen niet mee, te moe om zich snel klaar te maken). We stopten eerst bij een parkeerplaats dichtbij het meer, supermooi! Je kon een stukje lopen om bij het meer te komen, lekker door de sneeuw, dus dat betekende sneeuwballen gooien! Een jongen uit Venezuela had nog nooit sneeuw gezien dus dat was heel grappig om te zien hoe bijzonder hij het vond. Toen gingen we met de de bus een stukje verder rijden naar een uitzichtpunt (dezelfde plek als waar ik was geweest toen ik september in Lake Tahoe was, leuk om de verschillen te zien tussen het toen zonnige meer en nu besneeuw gebied). We hebben nog een stuk gelopen, een waterval gezien en rond half 4 waren we weer terug in ons huis.
Ik ging me omkleden voor de jacuzzi! Met een groepje naar de jacuzzi, het begin was lastig; kleren uit (het was rond 0 graden overdag), maar als je dan snel de hottub in gaat is het superchlil. Tot 6 uur gerelaxed, terug naar het huis, omkleden, gekookt (een deel van het huis ging ergens pizza halen maar ik ging met Marine, Clementine en Robin koken). Rond 9 uur gingen Clementine, Marine en ik naar een ander huis om daar te chillen. Clem en ik gingen beerpong spelen (spel waarmee je een pingpong bal in een glas aan de andere kant van de tafel moet zien te krijgen), supergrappig! We hadden bijna gewonnen tegenover 2 jongens. Was weer heel gezellig; veel mensen bij elkaar, weer naar verschillende huizen gegaan (ook in ons huis waren veel mensen) en goede muziek overal.

Zon:
Om half 11 wakker gemaakt omdat we om 11 uur het huisje uit moesten, dus snel alles ingepakt en toen met de bus op weg naar San Francisco! Dit keer ging het gelukkig een stuk sneller! Geen file, geen ongelukken! Rond 4 uur waren we terug bij de residentie, de auto moest worden teruggebracht, maar we waren te laat... De zaak was al gesloten, vrij vervelend maar ook wel goed want op die manier konden Clementine en ik naar huis worden gebracht ipv dat we met de bus moesten. Rond half 6 thuis, gedoucht, opgeruimd, een gezellig diner met Amy gehad. Ze zei dat ze ons gemist had, lief! En vroeg naar bed toe want morgen weer vroeg op...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 18751

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: