Only 6 days left... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu Only 6 days left... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

Only 6 days left...

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

17 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De roostertijden zijn veranderd en daarom moest ik deze week de hele week om 8:05 ipv 8:15 op school zijn. Leuke en drukke week, veel feestjes (het is tenslotte bijna mijn laatste week), gelukkig bijna geen regen gehad en hopelijk komt het zonnetje voor de laatste week ook weer tevoorschijn.

Ma:
Om 11 uur klaar met school, toen met Clementine en Simon naar een cafeetje in de buurt van school gegaan om te lunchen, ik had een lekkere 'north beach fritatta' (ei met zalm uit de oven) en rond 1 uur namen Clem en ik de bus naar de stad om onze laatste shopdag te houden; nieuwe armdbanden en shirtjes, Marine kwam ook nog even een uurtje mee maar ging daarna naar huis want ze was moe. Rond 6 uur weer thuis, huiswerk gemaakt en een filmpje gekeken.

Di:
Les van 8:05-14:15, in het tussenuur scheen de zon en was ik lekker buiten met Marine en Clementine. Na school weer terug naar de stad
om onze nagels te doen in Sephora haha en Clementine moest nog een kadootje kopen. Rond 6 uur thuis en s'avonds gingen we 'krispies rice' maken (gesmolten marshmellow met cereals en chocolate chips), SUPERLEKKER! Dat hadden we dus mooi zelf opgegeten met een filmpje.

Woe:
School van 8:05-12:25, even op school gechilled en rond 1 uur naar Haight Ashbury, Jodie (Belgisch meisje) en Andrina (Zwitsers meisje) kwamen wat later en toen gingen we met z'n 4e shoppen en wat winkels bekijken, ik had nog een muts gekocht. Rond 6 uur thuis, gedouched, omgekleed, gegeten en toen naar een club; DNA lounge, want daar was een 'masquerade ball' voor alle leerlingen van EF. Gezellig soort schoolfeestje tot 2 uur en toen naar huis.

Don:
De week ging 4 uur later! Dapper om 8 uur al op school, gelukkig gingen we met de klas voor de 2e les naar een koffie tentje omdat een man van onze klas jarig was (ja een man, want hij werd 59 jaar). Gekletst en koffie gedronken en toen terug naar school om even te chillen en toen ging ik naar huis maar Clementine had nog les.
Thuis ging ik in de zon even chillen, douchen, mijn kado voor Clementine inpakken en rond 3 uur kwam Clem ook naar huis en namen we even een slaapje want we waren moe. Om half 6 gingen we al weer op weg naar school omdat we onze Graduation hadden! Alle leerlingen die in februari/maart vertrekken moesten zich verzamelen in een zaal en iedereen kreeg een zonnebril en een typische Amerikaanse muts. Er werd een filmpje gedraaid en daarna werden er 'awards' uitgedeeld, leerlingen die speciale dingen hadden gedaan op school en ook ik werd genoemd omdat ik een Ambassador leerling ben woehoe! Dus ik heb een extra diploma, leuk! Daarna werden alle namen opgenoemd en moest je naar voren om elke leraar een hand te geven, op het eind moesten alle leerlingen ook bij elkaar staan voor een eind foto en werden de mutsen op dezelfde tijd in de lucht gegooid. En toen was er nog taart en sap in de cafetaria. Veel foto's gemaakt natuurlijk en ook wel een grappig idee dat ik al 'geslaagd' ben terwijl ik nog mijn toets moet maken haha.. Rond half 8 thuis, gegeten en daarna naar de residentie om mensen te zien en een groepje ging uit naar een club; Vessel, ik wist niet zeker of ik wilde gaan maar uiteindelijk gingen Clem en ik wel een kijkje nemen. Maar toen we aankwamen bleek het 20 dollar te kosten en ik was ook wel moe dus gingen we met de taxi terug naar de residentie om daar te blijven slapen.

Vrij:
Happy Valentine's Day! Naar school vanuit de residentie, les tot 12:25. Tijdens de lessen werd er nog wat snoep uitgedeeld vanwege Valentijn en ik kreeg een kaart van mijn grote vriend; Robin, lief! Na school vrij snel naar huis om wat te eten, weer even te slapen en rond 5 uur naar de stad omdat er een groot kussengevecht in de stad was. Supergrappig!! Allemaal mensen verzamelden zich op een plein met een eigen kussen en rond 6 uur begon het event; mensen ging elkaar met kussens slaan haha, heel debiel, maar het blijkt dus een traditie te zijn en een manier op valentijnsdag te vieren.. Typisch! Maar Clem en ik en nog best veel anderen van school deden ook mee dus dat was echt lachen. Het was ook behoorlijk vermoeiend! Op een gegeven moment zat ik op de nek van Robin en dat was behoorlijk heftig! Ik werd best wel in elkaar geslagen met kussens maar het was wel heel grappig. Rond 7 uur moesten Clem en ik naar huis omdat we hadden afgesproken met Jodie en Andrina. We hadden als plan om met z'n 4e te koken want Amy was niet thuis, maar het bleek dat Jodie en Andrina veel problemen hadden met de bus dus kwamen ze pas rond half 10 bij ons ipv 8 uur.. Dus Clementine en ik hadden al gekookt en samen gegeten, toen ze eindelijk aankwamen hebben we tot half 11 bij ons thuis gechilled, was erg gezellig dus dat was mooi en ze vonden het eten dat we hadden gekookt ook lekker dus prima.
We gingen met de bus naar Club X voor Clementine's verjaardag (om 12 uur werd ze 18 jaar!!). Er waren veel mensen van EF daar dus dat was wel leuk. Om 2 uur was het afgelopen en sliepen we in de residentie.

Zat:
Lang uitgeslapen en rond 2 uur met Clem naar huis om te douchen en om te kleden. Ook kon ik mijn kado's (een mooi t-shirt, een fles champagne en een foto van ons samen) geven, vond ze erg leuk gelukkig! En omdat een andere jongen van school ook jarig was (eigenlijk een man, want hij werd 30 jaar), had hij een bbq georganiseerd. Rond 5 uur gingen we daar naartoe en daar zijn we gezellig gebleven tot 7 uur, het was leuk maar wel koud dus iedereen vertrok rond 7 uur ook naar huis om te eten.
Thuis ging ik koken voor de verjaardag van Clem en Amy had ook spullen in huis gehaald voor een gerecht wat ik wilde maken; ratatouille met een goed dessert; chocofondu met fruit! Was gezellig en leuk, ook Amy vond het lekker. Na het eten snel met de bus naar de residentie om anderen te zien, we bleven nog chillen in een kamer van iemand en daarna besloten we om naar Polk Street te gaan (leuke straat waar veel barretjes zitten), naar 2 verschillende bars geweest! Eerst was ik met een klein groepje en wilde we op zoek gaan naar de anderen maar dat is altijd lastig omdat ze vaak van clubs veranderen maar uiteindelijk hadden we ze wel gevonden in de 2e bar gelukkig, en was het erg gezellig. Om 2 uur weer terug naar de residentie om weer te slapen (de residentie is nu ons 2e huis.. haha).

Zon:
Beetje uitgeslapen en gechilled op de residentie tot 2 uur, met de bus naar huis om weer te douchen en wat te eten. Om half 5 weer terug naar de residentie haha, want we hadden afgesproken met Hannah (Duits meisje) en haar 2 vrienden om naar Treasure Island te gaan want het was supermooi weer! De zon scheen eindelijk weer goed de hele dag. En vanaf Treasure Island kan je de skyline van de stad en de zonsondergang zien, dat betekende dus veel foto's maken! Het was wel echt heel koud toen de zon onder ging dus rond half 7 gingen we met de bus terug naar de residentie om even te chillen en daarna gingen Clem ik naar huis om te eten en hadden we een leuk gesprek met Amy; blijkt dat heel blij is dat ze met EF heeft gewerkt en dat ze ons gaat missen.
Misschien dat Clementine en ik vanavond nog uit gaan maar we zijn een beetje lui dus we zien wel..

Was dus veel gefeest maar deze week vastook weer omdat het onze LAATSTE WEEK IS! Nog niet eens een week maar 5 dagen....... Die vliegen zo om. Heel gek om te bedenken dat ik volgende week al thuis ben... Heel jammer want die 6 maanden vlogen echt zo voorbij maar het was wel echt superduper gaaf en ik denk dat het wel de goede tijd is om te vertrekken omdat heel veel studenten vertrekken in eind februari/begin maart. Deze week dus extra genieten en alle dingen doen die ik nog wil doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 18744

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: