19th week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 19th week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

19th week!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Waaaa!! Nog maar 3 weken en dan al naar huis!!!!!!! Bizar! Leuke en drukke week achter de rug, veel nieuwe dingen weer gedaan; een beetje de toerist uitgehangen :)

Ma:
School van 8:15-11:05, snel naar huis om te lunchen (Amy had bagels in huis voor de 1e keer!!), en daarna gingen we met z'n 4e (Clemenine, Amy, Rebecca en ik) naar Muir Woods, een nationaal park, om een soort 'gezindagje' te houden. Het was erg druk omdat het 'Martin Luther King Day' was en dat is een vrije dag voor veel mensen dus Amy had moeite met een parkeerplaats zoeken waardoor ze Clementine en mij al eerder afzette. Omdat Rebecca ook in slaap was gevallen besloten we dat Amy ons om 4 uur weer zou ophalen dus uiteindelijk bestond het gezindagje alleen uit Clementine en mij, haha... Clementine en ik hadden een mooie wandeling gemaakt door het park, veel mooie lange bomen en smalle paadjes. De wandeling duurde wel 2 uur en we kwamen langs een mooi uitzichtpunt over San Francisco, heel speciaal. Om 4 uur stonden we weer op de parkeerplaats en was Amy daar ook en toen hebben we nog even met z'n 4e een rondje gelopen. Rond half 6 waren we weer thuis en als dank gingen Clementine en ik koken, en daarna hebben we nog even lekker een filmpje gekeken.

Di:
Les van 8:15-14:05. In het tussenuur even geskyped en rustig aan gedaan. Na school in de zon chillen en alvast het huiswerk gemaakt.
Rond 4 uur richting de bibliotheek om een tijdschrift te lezen, haha, soms hebben we teveel vrije tijd en gaan we maar gewoon naar de bieb.. Rond 6 uur naar huis, eten, douchen en ik ben druk bezig met een online fotoboek over San Francisco!

Woe:
School van 8:15-12:35. Daarna met Robin (Franse jongen), Clementine en Marine met de bekende 'Cable Car' (kabeltram van San Francisco) naar de stad. De cable car is een open tram en je kan je vasthouden aan de palen van de tram, toeristisch maar wel leuk omdat je alles goed kan zien en de weg naar de stad heeft veel steile hellingen waardoor je op en neer gaat. Even wat eten gehaald bij de supermarkt en toen met z'n 4e naar het 'Yerba Buena Park' waar Jodie (Belgisch meisje) op ons zat te wachten. Lekker in de zon gepicknickt en rond 4 uur naar de shopping mall 'Westfield' gegaan om een beetje rond te slenteren enn Robin en ik gingen op de PSP om een autospel te spelen haha, zelfs als meisje vind ik het leuk.
Rond 5 uur weer terug naar school om Alexandra te zien en omdat ze over 2 weken weggaat :( :( :( moesten we een lijst maken met de dingen die we graag nog samen willen doen!
Rond 6 uur thuis waar Marine op ons aan het wachten was (want zij nam de bus naar ons huis, en wij waren natuurlijk met de fiets). Met z'n 3e gekookt (ook voor Amy), huiswerk gemaakt en een film gekeken, was gezellig!

Don:
Les van 8:15-14:05. In het tussenuur even bij school gechilled en daarna met Alexandra, Clementine en Olivier (Franse jongen) naar Chestnut street om een ijsje te halen; ik nam een 'icecream sandwich' (pistache ijssmaak tussen 2 chocolate chip coockies) lekker ongezond! Na school even blijven chillen en rond 3 uur naar huis om onze spullen daar te laten want we hadden met de Franse kennissen (man, vrouw en zoon) van Clementine (die in Tiburon wonen, plaatsje boven SF) afgesproken om bij hen te komen eten. Ik had ze al een keer eerder ontmoet, en toen namen ze ons uiteten maar deze keer konden we op bezoek komen, heel aardig en gastvrij! Hun huis is echt supermooi!! Ze wonen op een helling van een berg en ze hebben heel veel ramen waardoor je een enorm uitzicht hebt. We gingen met de zoon in zijn kamer een beetje praten en rond 7 uur gingen we met zijn auto (ja hij is 17 en natuurlijk rijdt hij al) naar de top van een helling waar je een uitzicht had over een groot deel van SF, super! Allerlei mooie lichtjes te zien! Daarna terug naar het huis, en konden we eten, ze hadden ook een vriend uit Miami op bezoek dus die at mee. We aten paella (met VERSE producten, en geen vriezer gedoe zoals Amy), als toetje iets typisch Frans 'banana flambe' en daarna nog chocolaatjes; was heerlijk! We hadden als bedankje ook voor hen wat lekkers meegenomen. We bleven daar tot 10 uur (vrij lang en ik was al moe dus ik viel half in slaap aan de tafel haha maar was wel gezellig)! Toen bracht de zoon ons met de auto weer naar huis en kon ik m'n bed in.

Vrij:
Les van 8:15-12:35. Even op school gebleven en toen met Robin, Marine en Clementine naar Lombard Street (bekende kronkelstraat steil naar beneden) die we naar beneden hebben gelopen en daarna gingen we even wat drinken bij een cafeetje. Rond 4 uur terug naar school om even te kletsen met wat mensen en om onze fiets op te halen en naar huis te gaan. Thuis gedoucht, omgekleed en klaar gemaakt voor de avond. We hadden om half 8 afgesproken bij een sushi restaurant met Marine, Robin en zijn huisgenoten (David, Nederlandse jongen en Manuel, jongen uit Venezuela) en nog een Frans meisje (Georgia). Heerlijk een bentobox gegeten (een box gevuld met Japanse gerechten die je zelf kan uitkiezen). Rond half 10 gingen we met de bus naar de residentie, de HUB, om mensen daar te ontmoeten. Daarna met 2 jongens en Clementine met de taxi naar een 21+ club, voor de 1e keer!!!! Iedereen had een ID kunnen regelen (via via en ook valse ID's), en gelukkig kwam iedereen binnen. Deze club was echt stukke beter dan de club waar we altijd heen gaan en deze is ook in een andere buurt met nog veel andere leuke bars. Echt een gezellige avond gehad met iedereen, superleuk om met een grote groep van school uit te gaan.

Zat:
De hele dag in bed gehangen en rustig aan gedaan; film gekeken enzo. Rond 10 uur met Clementine en Alexandra naar de Mexicaanse bar om gratis tortilla chips te eten haha (krijg je daar altijd standaard) en om Robin en zijn huisgenoten weer te zien (ze vervelen zich en willen nu altijd met ons iets afspreken). Rond 12 uur naar huis en naar bedje toe.

Zon:
Wekker om 8 uur!!!!! Ik had namelijk Amy belooft om 1 keer voordat ik weer terug naar NL ga met haar een hardloopwedstrijd te doen (ze doet dat namelijk elke zondag) en ik was nieuwsgierig naar haar races. Dus zo dapper als ik was kleedde ik me om en ging ik met Amy en Rebecca met de auto naar het Golden Gate park (Clementine was te moe, dus die bleef in haar bedje). Amy rent via een organisatie en die organiseert elke zondag een race waar iedereen, van jong naar oud, aan mee kan doen. Ik moest me inschrijven en daarna gingen we even opwarmen. Om 9 uur ging het startsein, het was behoorlijk druk, ik was verbaasd dat er zoveel mensen aan mee deden! En daar ging ik dan... het was een 5km route door het park; niet te moeilijk want er waren alleen 1 kleine heuvel en 1 grote en voor de rest was het vlak. Maar omdat ik 4 maanden niet heb hardgelopen had ik het er toch vrij moeilijk mee, maar ik heb het volgehouden!! Ik ben binnen de 27 min gefinished! Ik werd soms wel ingehaald door mannen rond de 70 en kinderen rond de 10, maar dat maakt niet uit want ik heb het gehaald! En bij de finish stonden er allerlei mensen te klappen, erg leuk. Amy was eerder gefinished (ze rent met de buggy met Rebecca erin), ze ging erg snel, haar tijd was 23 min, knap! Na de race heb ik nog vrienden van Amy ontmoet die erg aardig waren en er waren nog wat snacks (banaan, mandarijn en koekjes) om weer op energie te komen en ook was er nog een kinderrace waar Rebecca aan mee ging doen. Heel schattig! Allerlei kleine kinderen die 1 km gingen rennen, Amy en ik renden (je kan wel wandelen zeggen) met Rebecca mee, erg langzaam en we eindigen ook als laatste maar dat maakt niet uit want het was wel heel lief. Toen was het ongeveer half 11 en gingen we met de auto weer terug naar huis. Thuis gedoucht, goed ontbeten en rond 12 uur met Clementine naar het park bij het 'Palace of Fine Arts' om in de zon te chillen en huiswerk te maken. Daar tot 3 uur gebleven en toen hadden we afgesproken in Chinatown met Marine, omdat het bijna het Chinese oud&nieuw is was er een soort parade en bloemen markt. We hebben wat rondgelopen (altijd superdruk in die buurt, vrij vermoeiend) en Clem en ik namen een typisch drankje; Bubble Tea. Toen in een cafeetje gezeten en natuurlijk kwamen onze grote vrienden; Robin en zijn huisgenoten weer haha. We namen de bus naar Westfield Centre om wat winkels te bekijken en om Alexandra te zien (die was daar in de buurt). Wat gekletst en om 7 uur waren Clementine en ik thuis. Lange dag! Maar wel heel leuk!

Dus weer veel nieuwe dingen gedaan ( die ik allemaal van mijn to-do-lijst kan halen :)). Helaas wordt het deze week wat minder mooi weer, nog niet veel plannen voor de week maar in het weekend ga ik weer met een grote groep naar Lake Tahoe (een supermooi natuurgebied) dus daar kijk ik zeker naar uit!

  • 27 Januari 2014 - 06:17

    David:

    Hé wij verveelden ons helemaal niet!

  • 27 Januari 2014 - 07:00

    Renee:

    hahahahaha nee johh <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 18743

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: