18th week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 18th week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

18th week!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

20 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer een weekje verder, tijd vliegt voorbij. En weer een week met alleen maar zon!!!! Rond de 20 graden in januari, echt heerlijk! Ik heb nu weer een ander rooster, ik heb mijn 'spinklassen' veranderd in journalism&world affairs en film&documentary, leuke lessen! En ook iets handiger want nu heb ik een beetje meer hetzelfde rooster als Marine en Clementine.

Ma:
Les van 8:15-14:05, tijdens het tussenuur een broodje gehaald (eindelijk heb ik een bakkerij gevonden met écht goed vers brood ipv vies slap supermarkt brood) en dat opgegeten op het bekende 'Ghirardelli Square'.
Na school met Marine, Clementine en Robin richting Coit Tower (toren waar je uitzicht hebt over de stad), maar die bleek onder verbouwing te zijn maar we konden alsnog wel rond de toren lopen en vanuit daar kon je ookal een groot gedeelte van de stad zien. Even een rustpuntje met z'n 4e genomen; in de zon muziek luisteren en chillen.
Rond 5 uur terug naar school, fiets ophalen en naar huis.

Di:
School van 8:15-14:05, lekker weertje dus de hele dag in het park liggen chillen, ondertussen wel mooi ons huiswerk gedaan en ik moest ook nog wat dingen regelen. Thuis de vakantie foto's op facebook gezet (neem gerust een kijkje).

Woe:
Les van 8:15-12:35, relaxen in het park bij school en rond 3 uur richting het Golden Gate Park om met Marine en Clementine naar de 'Botanical Gardens' te gaan (tuin met verschillende planten). Rond 5 uur terug naar huis gefietst en toen we thuis aankwamen waren de ouders van Amy ook thuis! Verrassing! Amy had wel verteld dat haar ouders(en hun hond) zouden komen maar we wisten niet zeker of wij ze ook konden ontmoeten. Wel dus! Hele aardige mensen, heel open en sociaal! We hadden meteen al gesprekken (ze hebben heel veel gereisd dus daar konden ze veel over vertellen( en we gingen met z'n alle Chinees bestellen en dat gezamenlijk in de woonkamer opeten, was leuk! Rond 8 uur gingen we naar hun hotel (ze bleven t/m zaterdag) en ging ik douchen en slapen.

Don:
Les van 8:15-14:-05. Tijdens het tussenuur buiten het huiswerk al gemaakt, slimmm (ik heb nu ong elke dag wel huiswerk, niet veel; paar kleine opdrachten). Na school naar 'Chestnut Street', waar allerleileuke kleine winkeltjes zitten met Marine, Clementine en Robin. Rond 5 uur terug naar school om Alexandra te zien, even kletsen en toen naar huis en thuis waren Clementine en ik homealone, dat betekend; eigen diner maken, filmpje en chillen op de bank :)

Vrij:
School van 8:15-12:35. Met de bus richting 'Seacliff', waar Marine, Clementine, Robin en ik even gingen lunchen en daarna konden we het gasthuis van Marine zien (die woont daar in de buurt) en toen gingen we door naar het strand, Baker Beach. Lekker geluierd en Marine, Clementine en Robin gingen zwemmen, niet echt zwemmen maar toch t/m borst het water in!! Helemaal gek! Ik ging niet mee omdat ik de hele week al last had van mijn keel (beetje verkouden) dus leek me niet zo verstandig om het superkoude water in te gaan. We bleven op het strand tot ong 5 uur, naar huis, de ouders van Amy waren er weer! Dit keer gingen we Italiaans bestellen, maar Clementine en ik gingen uit dus we moesten ons ondertussen klaarmaken en we konden niet heel lang met ze blijven praten maar was wel weer leuk om ze te zien. Om 9 uur hadden we bij een bar afgesproken met Marine, Jodie (Belgisch meisje) en Andrina (Duits meisje). Daarna gingen we met z'n 5e naar Club X voor een gezellig feestje met mensen van school.

Zat:
Goed uitslapen en ontbijten en rond 1 uur met Clementine naar Crissy Field (veld dichtbij het strand) omdat daar bbq plaatsen waren en we hadden iedereen opgetrommeld om naar de bbq te komen! We hadden tegen iedereen gezegd dat ze er om 2 uur moesten zijn, maar natuurlijk kwam iedereen wat later maar dat maakte niet uit want het zonnetje scheen lekker. Rond 4 uur waren er ong 40 mensen van school, iedereen had eten+drank meegenomen en toen kon de bbq echt van start gaan. Tot ongeveer 7/8 bleven mensen want daarna werd het te koud en wilden iedereen naar huis dus ook Clementine en ik gingen om 8 uur naar huis. Clementine was heel moe en ging rond 9 uur al slapen maar ik was nog niet echt moe dus ik ging nog een filmpje kijken.

Zon:
Rond 10 uur wakker, snel ontbijten en toen naar een gratis yoga op het dak van een sportwinkel. Heel grappig! Er waren heel veel mensen en in de open lucht maakte het nog extra leuk. Het begon om 11 uur en het was voor Clem en mij de 1e keer yoga, het lijkt makkelijk maar het was nog best zwaar want je moet lenig zijn (wat ik al niet ben) en veel gekke posities in kunnen nemen. Maar het was wel rustgevend! Om 12 uur was het afgelopen en toen gingen we met de fiets door naar 'Kimbell Park', waar jongens van school als team gingen voetballen tegen een ander team van een universiteit.. Lekker in de zon beetje het team aanmoedigen, was relaxt! Om 3 uur waren ze klaar (8-4 gewonnen) en toen gingen we met Alexander (Belgische jongen), Simon (Duitser) en Lucas (Fransman) naar SOMA (zuidelijke gedeelte van de stad) waar een plein was met veel foodtrucks en een groot tv scherm om de wedstrijd van de 49'ers (San Francisco's American football team) te kijken. De wedstrijd duurde erg lang, van 15:30-19:00 maar helaaaaass hebben ze verloren, heel jammer, want als ze hadden gewonnen zouden ze door gaan naar de Superbowl (grote finale tussen 2 kampioenen van het land). Na de wedstrijd naar huis, gegeten en huiswerk gemaakt.

Op naar nog een week met lekker weer, husiwerk en hopelijk een nieuw goed weekend.

  • 20 Januari 2014 - 11:49

    De Papzman:

    Ha dochterlief,

    Schrik me rot. Heb jij dat ook al, dat de tijd vliegt?! Schrijf daar eens een mooi stukkie over. En nog steeds zon, lees ik. Goh, dat mis ik wel, hier in Nederland. Maar een frisse neus halen in een mistig Oosterpark heeft ook wel wat, hoor. Grappig trouwens te lezen dat de ouders van Amy zo leuk en communicatief zijn. Hoe vond je de vakantiefoto's die ik je heb toegestuurd? Gaaf hè, dat portret van die jonge vrouw in de avondzon ...

    Grrr!

    De papzman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 18754

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: