17 weeks! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 17 weeks! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

17 weeks!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

13 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Eerste week school na de vakantie weer overleefd, best zwaar met een nieuw rooster (elke ochtend om 8:15 les) en ook pittig omdat ik nu in een 'Cambridge Preparation Class' zit (ik ga een toets in maart maken, die heet 'Cambridge' en die toets is internationaal bekend en geeft je level voor Engels aan). Ik heb wel een leuke en relaxte nieuwe leraar dus dat is fijn.

Ma:
Naar school vanuit het huis van huisruil en ergens afgesproken met Clementine om samen naar school te gaan, spannenddd! Aangekomen op school wel leuk om iedereen weer te zien! Maar het begon al goed; onze leraar was er niet dus werd onze klas opgedeeld in 2 andere klassen. Was wel prima, beetje kennis maken en we kregen info over de komende week.
Om 11 uur was ik al klaar (eigenlijk pas om 2 uur met een tussenuur en nog een les te gaan, maar omdat het de laatste dag van mijn ouders in SF was besloot ik om daar lekker niet heen te gaan). Mijn ouders kwamen me ophalen van school en toen gingen we naar de Italiaanse buurt om ergens te lunchen; mijn 1e Amerikaanse wafel, mmm! Mijn moeder wilde nog even door de stad lopen dus gingen we samen via Chinatown naar het centrum lopen en nog even kijken of er wat te kopen viel in de sale maar helaas konden we niks leuks vinden. Paul was op ons te wachten in het park en voordat we naar huis gingen, liepen we nog langs Lombard Street (bekend om de korte kronkelweg naar beneden). Toen was het tijd om naar huis te gaan, de laatste spullen in te pakken en te wachten op de shuttle die hen naar het vliegveld bracht. Clementine kwam naar ons huis toe ook om afscheid te nemen en om 4 uur waren we met z'n tweetjes! Gek om weer gedag te moeten zeggen maar ik ben blij dat ik nog even kan blijven!! Toen bleven Clementine en ik nog in het huis een film kijken en deden we een skype met Marie en Pierre-Marie vanuit Mexico! Rond 7 uur thuis bij Amy, raar om weer in mijn 'eigen' kamer te zijn maar ik was na 10 min al gewend. We hadden ons eerste gezamenlijke diner en besproken onze vakanties.

Di:
School van 8:15-12:35. Na school even chillen in de buurt en rond 2 uur gingen Clementine, Marine en ik naar een museum; Yerba Buena Center for Arts. Klein museum met aparte kunst, wel leuk om te zien maar we waren snel klaar en besloten we om naar nog een museum te gaan in dezelfde straat; 'Contemporary Jewish Museum', beetje raar museum met verschillende tentoonstellingen maar niet zo interessant. Rond 5 uur hadden we het wel gezien en gingen we naar huis. S'avonds een filmpje kijken.

Woe:
Weer vroeg opstaan bahbah, les van 8:15-14:05. Ik had een tussenuur met Marine en Isabella (Duits huisgenootje van Alexandra) en we gingen met z'n 3e naar Washington Square om even een lunch te kopen en om van de zon te genieten in het park. Om 12:30 weer terug naar school voor mijn laatste les. Na school met Alexandra en Clementine naar de residentie om in de kamer van iemand te slapen want we waren super moe haha. Dus hebben we even als kleine kinderen een schoonheidsslaapje gedaan om genoeg energie te hebben voor de avond want we hadden een verjaardags etentje van Isabella. We moesten nog even snel naar de stad om een kado te kopen en rond 7 uur moesten we bij een Thais Vegetarisch restaurant zijn, was gezellig! Ze had nog 2 andere meisjes uitgenodigd en het restaurant had een leuke sfeer.

Don:
Les 8:15-12:35. Na school chillen in het park met Clementine, Marleen, Tim en Jurre in het zonnetje. Heel relaxt! En omdat Clementine en ik nu in dezelfde klas zitten kunnen we samen ons huiswerk maken, lekker snel! Rond 3 uur weer naar school en daar ook nog even met mensen gekletst; Clementine en ik hebben nu teveel vrije tijd en we wisten soms echt niet wat we moesten doen dus waren we lekker veel in de buurt van school (we love school) haha. Rond 5 uur naar huis en thuis gechilled.

Vrij:
Les van 8:15-11:05, na school moest ik nog wat dingen regelen voor mijn studie voor volgend jaar (ik weet wat ik wil gaan studeren jaja!). En om 12:35 waren Clementine en Alexandra ook klaar met hun les dus gingen we weer naar het park dichtbij school, beetje muziek luisteren en relaxen. Rond 4 uur naar huis, thuis douchen, omklede, koken en door naar de residentie want daar hadden we afgesproken met vrienden om te chillen en gezamenlijk naar onze favo club; Club X te gaan. We waren met een grote groep dus het was echt heel gezellig en ook in de club waren er veel mensen van school (ook nieuwe studenten).

Zat:
S'middags met Alexandra en Clementine naar 'Mels Drive In' (heel Amerikaans restaurant met juke boxes en zwart/wit geblokte muren, leuk!) om even wat te drinken. We waren heel lui dus we bleven daar wel 3 uur haha (het regende ook buiten, sinds een heeeele lange tijd trouwens), en daarna met z'n 3e weer naar huis om te relaxen en te koken. Rond 9 uur weer richting de residentie omdat iemand (Manuel) zijn afscheid vierde omdat hij maandag vertrekt naar Hawaii voor vakantie.En we moesten ook onze fietsen ophalen omdat we die hadden geparkeerd in iemand kamer haha oeps (onze fietsen zijn daarna namelijk veilig als we naar Club X gaan). Met een groepje in zijn kamer gechilled en daarna gingen Clementine en ik naar huis.

Zon:
Goed uitgeslapen en rond 1 uur naar Land's End (supermooi natuurgebied aan de linkerkant van ons huis). Het was een zware tocht langs de kust maar wel echt de moeite waard. We reden langs Baker Beach, Seacliff (luxe woongebied) en richting het natuurgebied waar we onze fietsen parkeerden en vanuit daar ging een wandelpad langs de kust naar Ocean Beach (strand meer zuidelijk). Veel foto's gemaakt, surfers bekeken en van het uitzicht genoten. Rond 3 uur kwamen we aan op het strand waar we lekker konden liggen in de zon en energie opnemen door de weg terug. We bleven 2 uur op het strand en toen we terug liepen konden we van de zonsondergang genieten, beautiful! Terug naar huis fietsen (echt sportief dagje) en thuis uitrusten.

Komende week heb ik elke dag (behalve vrijdag) een tussenuur van 11:00-12:35, dus dat is wel vervelend want dan ben ik uiteindelijk op school van 8:15-14:00. Maar ik ga proberen het weer te veranderen en ik hoop dat ik wat nieuwe studenten ontmoet, we zullen zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 18769

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: