4 great months! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 4 great months! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

4 great months!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

06 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Al 4 maandenl in de USA!!!! De tijd VLIEGT! En happy new year! Mag 2014 nog leuker worden dan 2013! Ik heb een superleuke vakantie gehad, heel veel bijzondere dingen van Amerika gezien; de verschillende steden, de mooie route langs de kust en aparte straten en stranden.

Ma:
Op tijd opstaan om nog de laatste dingen van LA te bekijken; eerst richting Venice Beach, ik had verwacht dat er allerlei gekke straat acts waren en veel aparte mensen om te zien maar dat viel helaas behoorlijk tegen. Het strand was heel mooi, veel surfers en een mooi skatepark en sportveld maar aan de kust stonden een paar simpele souveniers winkeltjes/kraampjes en er liepen een paar rare hippies over straat dus er was uiteindelijk niet heel veel te zien. We hebben daarom ook maar even op en neer gelopen en toen gingen we al snel met de auto naar een stad daar in de buurt, 'Santa Monica'. Dat stadje had ook een mooi, groot en schoon strand en in het centrum hebben we even wat gedronken maar rond 12 uur gingen we alweer verder reizen omdat we nog wel een stuk te gaan hadden naar Santa Barbara.
De route was langs het water en door allerlei luxe strand stadjes, af en toe gingen we even een buurtje in om wat mooie en luxe huizen te bewonderen. Toen we aankwamen in Santa Barbara hadden we onze spullen in de kamer gedumpt en al snel konden we met de fietsen van het hotel (hele leuke grote fietsen) de stad bekennen. We reden naar het strand en langs de kust, waar we een mooi uitzicht hadden over de zee en daarna gingen we naar het centrum maar dat is echt heel klein, het bestaat ongeveer uit 1 hoofdstraat, wat ook wel heel gezellig is! Veel leuke winkeltjes en restaurantjes maar je bent wel al snel uitgekeken. Rond 5 uur terug naar het hotel (we moesten de fietsen voor het donker inleveren), we wilden uiteten gaan maar we waren nogal lui dus we besloten om eten te laten bezorgen op de hotel kamer (wie heeft dat ooit gedaan? haha). Heel relaxt avondje; met ons Italiaanse eten een filmpje gekeken (ja, die konden we ook nog is huren!) op de hotelkamer die ook wel lekker groot was.

Di:
Laatste dag 2013! Ontbijtje halen en bij het zwembad opgegeten, lekker in de zon gerelaxt en rond 11 uur met de fiets weer langs de kust gefietst en ergens op een strandje gerelaxt daarna richting het centrum gegaan omdat ik mijn ouders wilde trakteren op een heerlijke ijsje; een frozen yoghurt. Even door de straat gelopen en toen terug naar ons hotel, om met de auto naar de kust te rijden en een mooi plekje te vinden voor de zonsondergang. We gingen wat zigzaggen en uiteindelijk zagen we ergens een trapje naar een strand lopen en wat hadden inderdaad een prachtig stukje strand gevonden waar we de zonsondergang heel goed konden zien. Heel mooi! Rond half 6 terug naar het hotel en toen gingen ik en mijn moeder nog even chique met champagne de hottub en het zwembad dus nu kan ik lekker zeggen dat ik in december heb gezwommen! Daarna omgekleed voor oudejaarsavond en toen begon de ellende haha; het plan was dus om ergens goed en luxe uiteten te gaan maar alles was al volgeboekt (dat krijg je in zo'n klein stadje met maar 1 straat met restaurants), dus we eindigde bij de Thai waar het eten zo ongeveer op te tafel werd gesmeten. Rond half 10 besloot het restaurant om hun gasten eruit te gooien want ze zette gewoon de deur open dus we hadden geen keus, toen wilden we ergens nog wat drinken maarja, je moest overal 21 jaar voor zijn om binnen te komen. Ook was er geen vuurwerk dus we hadden geen idee wat we toen moesten doen maar ik wilde ook niet naar huis want dat leek me ook geen pretje. Dusja. Toen besloten we om naar de film te gaan...... Wie heeft dat ooit gehoord? Tijdens oud&nieuw naar de film? Echt echt echt diep triest hahaha. Plus, de film was ook nog is niet te begrijpen; American Hustle. Het wonder was nog dat de bioscoop nog best vol zat. Na de film was het al over 12... dus toen liepen we nog even door de straat en toen naar ons hotel om daar nog even met z'n 3e te toosten. We kunnen er achteraf wel om lachen maar leuk is anders haha!

Woe:
Koffer ingepakt om door te reizen naar het noorden. We namen route 1 die bekend staat om de weg langs de kust, die was dan ook erg bijzonder. De autorit duurde wel langs maar we hadden onderweg ook nog wel ergens gestopt en we stopten af en toe ook om foto's te maken. Rond half 6 kwamen we aan in een stadje; Carmel (by the sea). Waar we een hotelletje hadden gevonden en toen besloten we om onze oudejaarsavond overnieuw te doen; weer chique aangekleed en op zoek naar een restaurant, en dit keer ging het goed! We kwamen terecht in een mooi Italiaans/Frans restaurant met leuke bediening en superlekker eten! Dus we hebben 1 januari heel goed gevierd gelukkig.

Don:
Ontbijten, spullen weer de auto inladen, even naar het strand van Carmel geweest (ik denk de mooiste van California; mooi helder water, uitgebreid strand en veel groene natuur eromheen). Toen reden we richting San Francisco en onderweg stopten we nog even in Santa Cruz, ook een leuke stad, wat groter dan Carmel en Santa Barbara. Daar hadden we even geluncht en rondgekeken. Rond 2 uur weer verder toeren en toen kwamen we aan in mijn vertrouwde stadje; San Francisco!! We moesten onze huurauto rond 5 uur wegbrengen, we waren net op tijd gelukkig! Toen liet ik mijn ouders nog het bekende 'Fisherman's Warf' zien (gewoon een toeristisch gebied langs de kust), en liepen we door een mooi park (Fort Mason) naar de supermarkt om boodschappen te doen. Thuis aangekomen (het zelfde huis van huisruil als aan het begin van de vakantie), gekookt en uitgerust.

Vrij:
De mensen van het huis hadden 2 fietsen, voor mijn ouders dus we moesten s'ochtends naar mijn gastgezin huis om mijn eigen fiets daar op te halen. Rond 12 uur waren we daar aangekomen en zag ik eindelijk mijn huisgenootje weer! Superleuk om haar na 3 weken weer te zien! En mijn ouders konden het huis van Amy en de omgeving waar ik woon zien. Ik wilde mijn ouders ook nog mijn school, de kust en de stad laten zien en Clementine ging mee dus we konden gezellig bijkletsen! Eerst liet ik mijn school zien, vonden mijn ouders leuk om te zien; de route die ik dan elke dag naar school fiets en waar ik lessen heb. Daarna fietsten we door langs de kust (Embarcadero) en gingen we ergens lunchen. Toen door naar het centrum (Union Square), via het Financial District, waar veel hoge gebouwen staan en wat ze ook erg mooi vonden om te zien. Mijn ouders goed zijn geslaagd; 2 broeken voor paps, 1 voor mams en een nieuwe iPad mini erbij, toe maar! Terug naar huis, het huis aan Clementine laten zien, en rond 8 uur hadden we afgesproken met Marie, Alexandra en een Braziliaanse vriend van haar om uiteten te gaan. Want het was Marie's laatste avond in San Francisco omdat ze de dag daarna zou vertrekken naar Hawaii! Heelllll jammer dat ze weg is! We gingen gezellig uiteten in North Beach (Italiaanse buurt) en daarna gingen we nog naar een bar tot 12 uur. Helaas afscheid moeten nemen van Marie (en haar vriend Pierre-Marie die samen met haar naar Hawaii gaat) en toen samen met Clementine naar huis gefietst, zij naar de hare en ik naar de mijne.

Zat:
Ochtendritueeltje en rond 11 uur begon ons fietsavontuur; ik wilde mijn ouders een mooie buurt (Seacliff) laten zien en dat is niet heel makkelijk fietsen; veel zware heuvels. Het was pittig voor mijn ouders dus we gingen niet helemaal naar de plek die ik wilde zien maar we hebben wel een mooi stuk door Park Presidio gefietst, waar ook een uitzichtpunt over de stad was (waar ik nog nooit geweest was). Daarna fietsten we door naar een strand waar je de brug van de andere kant kon zien (Baker Beach, waar ik trouwens ook nog nooit was geweest) en toen besloten we om een pauze te nemen; even lekker ergens een bagel lunchen en koffie drinken. Rond 2 uur hadden we genoeg energie om onze route naar het Golden Gate Park te vervolgen (wat wel dichtbij was), daar gingen mijn ouders naar het 'The Young Museum', maar ik was daar al geweest en ik had niet zoveel zin dus ik ging buiten in het zonnetje op ze wachten. Rond 4 uur hadden zij het ook wel gezien en gingen we terug naar huis fietsen (goed gedaan ouders). Thuis een maaltijd gemaakt van de spullen die we nog in huis hadden en die op moesten en een goede film gezien; 'catch me if you can'!

Zon:
Opstaan en mijn koffer inpakken omdat Amy me met de auto kon ophalen om mijn koffers naar haar huis te brengen, erg fijn! Bij het huis van Amy aangekomen was Clementine niet thuis, die was al op pad. Ik ging mijn koffer uitladen en daarna liep ik lekker terug naar huis met de spullen die ik niet meer hier gebruik zodat mijn ouders die mee terug kunnen nemen, handig! Rond half 1 met mijn ouders naar Park Presidio waar we gingen lunchen bij de starbucks en waar we ook om half 2 met Clementine hadden afgesproken omdat we met z'n 4e de brug over wilden fietsen naar het kleine stadje 'Sausalito'. Het was weer mooi weer dus we konden onderweg nog mooie foto's van de skyline van SF maken en in het stadje hadden we nog wat gedronken, daarna namen we de ferry terug naar de kust van SF (was heel mooi want de zon ging net onder). Aangekomen in de stad fietsten we naar huis om de fietsen daar neer te zetten en daarna gingen we op weg naar een restaurant in buurt, het werd 'Barley's Burger Place'. Op onze laatste avond een lekkere, vette, ongezonde, echte Amerikaanse hamburger gegeten! Was heel gezellig en een goede afsluiter van de vakantie! Clementine ging daarna nog even mee naar ons huis en ik besloot om nog een laatste nacht hier te slapen dus Clementine moest helaas alleen naar Amy's huis.

En toen zat de vakantie er op.. Helaas, helaas! Maar het was wel superleuk! En ik begin morgen met andere lessen; Cambridge Preparation Classes (lessen die je voorbereiden op een speciale toets; Cambridge) en ik heb een nieuwe leraar en een nieuwe klas (ook zijn er veel nieuwe studenten) dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. Ook is mijn rooster veranderd, ik moet helaas elke ochtend om 8:15 beginnen.. dat gaat zwaar worden maar ik heb nog maar 1.5 maand hier dus die vrije middagen zijn wel heel fijn en die ga ik zeker goed benutten!

  • 08 Januari 2014 - 12:39

    Papmanz:

    Dear dòter,

    We zijn weer thuis, terug van een onvergetelijke reis langs een paar van de vele bezienswaardigheden in Californië. De belangrijkste was jij natuurlijk en, madam, je stond er goed op! Wat wil je ook, met zulk mooi weer - we hebben in ruim drie weken twee keer een grijze dag gehad, toen we door Death Valley reden en op de dag van vertrek. Maar tjonge, wat zit je daar goed. En dat San Francisco ... een heerlijk oord, met zijn parken (en dan woon jij ook nog in Park Presidio, helemaal top) en zijn wateren en zijn gezellige straten - heerlijk, al die ruimte om je heen. Maar ook buiten San Francisco hebben we onze ogen uitgekeken, in Las Vegas en in de leegte van de Mojave Desert en in Joshua Tree National Park, in San Diego en in LA (het Getty Centre, een wonder van architectuur!) en dan nog die enerverende autorit over de 1 langs de kust naar San Francisco. Carmel en Santa Cruz gezien, ach, te veel om op te noemen.

    Renée, geniet van die laatste twee maanden en we zien er naaruit je weer thuis te ontvangen.

    Een dikke kus des Papmanz!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 18754

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: