A whole month in San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu A whole month in San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

A whole month in San Francisco!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

07 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Wauwie!! Ik ben hier al een maand!! Aan de ene kant lijkt het alsof ik hier al heel lang ben, maar aan de andere kant ben ik er pas een maand, echt een heel raar idee. Ik merk wel dat ik de stad al steeds meer ken (vooral door mn fiets), en ook dat ik me ook echt thuis voel hier.

Ma:
School 8:15-11:05, ik was vrij moe van het weekend en anderen ook dus we gingen na school gewoon rustig aan doen, beetje huiswerk gemaakt in het park en daarna ging ik met 2 meisjes (Giulia en Clementine) een Italiaans ijsje eten, heeeeerlijk maar het kostte 9 dollar! Dat is ongeveer 6/7 euro, en dat voor een ijsje hahaa, het was echt een shock maar San Francisco is nou eenmaar duur. Na het ijsje gingen we naar de residentie waar we gingen chillen en film gingen kijken want het was niet zo mooi weer buiten. Rond 7 uur gingen ik en Clementine naar huis, thuis gegeten en HOMELAND gekeken!!

Di:
S'ochtends voordat school begon ging ik met Clementine naar ons eerste museum (lekker cultureel doen jaja)!! Het was het 'Cartoon Art Museum', klein museum met allerlei oude strips, leuk om te zien! Rond 12 uur gingen we richting school, nog even buiten gezeten en toen begon school.
School tot 5 uur, nog even op school tafelvoetbal gespeeld, lekker ouderwets maar blijft leuk, vooral als je 2 keer wint gehe. Toen naar huis gegaan en voor Amy gekookt met Clementine.

Woe:
School van 8:15-12:35. Na school wilden we met de hele groep naar een kleine supermarkt waar ze Nederlandse producten zouden verkopen. Opweg naar ''chestnut'' street, we konden het niet vinden.. Bleek het een chestnut street in New York te zijn.. faaal haha.
Toen ging de helft van de groep naar de sportschool en gingen Clementine en ik naar huis om iets op te halen en daarna naar de dierentuin. Het was een vrij lange fietstocht naar de zoo, beetje verdwaald maar wel een heel mooi stuk van de stad gezien en langs de kust gefietst. Aangekomen was het al half 4, de dierentuin ging om 5 uur dicht dus we hadden nog wel genoeg tijd om alle dieren te zien; giraffes, zebra's, zeeleeuwen, aapjes, grizzly bear en much more. Daarna gingen we met de fiets verder naar de residentie om daar nog even te chillen, gelukkig was er nog wat eten voor ons en hebben we daar nog een film gekeken. Rond 10 uur thuis.

Don:
Moe opgestaan, van 9:45 tot 11:05 hebben we altijd een lecture (hoorcollege), soms is het heel leuk, we hebben bv. een les gehad over Jamaica, en de leraar kon ook heel goed zingen en had zijn gitaar mee dus dat was een leuke orginele les. De week daarna ging de les over Foodtrucks (kleine autotruck dat eten verkoopt, kan verschillend zijn, zoals Thais, Japans of bv. Mexicaans), die zijn populair hier in Amerika en moesten we zelf met 2 andere een eigen foodtruck bedenken.
Maar helaas was deze week heel saai en was 1 man alleen maar aan het praten over een oude schrijver 'George Owell' geloof ik. Toen een tussenuur, buiten aan de kust gelegen, het was heerlijk weer dus dat was heel chill, maar des te moeilijker is het om daarna weer naar de les te gaan.. Les tot 5, daarna naar de supermarkt om shopping te doen voor de risotto die ik voor 6 mensen van de residentie zou gaan maken (vooral Giulia en Eva vinden risotto heel lekker dus wilden ze dat ik het ging maken, en ik vind het leuk om te koken dus no problemo!). In de residentie ging ik dus koken, ennnnnnn.. het resultaat... het was veels te zout :( meehh anders was het wel heel lekker maar de bouillon was veels te zout dus helaas.. Na het eten nog even blijven chillen en rond 11 uur thuis.

Vrij:
School 8:15-12:35,er was een chocolade fondue in de kantine, heeerlukk en superleuk is school op deze manier!! Daarna geskyped met ouders en vriendinnen! En nog wat dingen geregeld tot half 4. Toen met 3 mensen uit mijn klas (Eddy uit Mexico, Marie uit Frankrijk en Christian uit Duitsland) met een taxi naar Haight street (hippie buurt) waar Marie een piercing ging nemen. Daarna met zn alle naar Dolores park waar mn husigenootje en andere vrienden ook nog naar toe kwamen. Gezel gechilled, en rond 7 uur ging ik met Clementine, Simon en Francois naar een plaats waar hun hostfamily dad een foodtruck heeft staan (klein pleintje met verschillenden trucks) en kregen we gratis chicken curry, mjamm. Toen gingen we weer meeten met de mensen van het park en kwamen we langs een sportwinkel waar we even in gingen, was er een random medewerker die met ons mee wou chillen want hij was klaar met werken. Gewoon een random dude uit Vietnam die met ons mee ging haha, heel apart maar zo makkelijk kan dat hier in San Fran. Helaas opweg naar het meetingpoint is ie verdwenen haha. Daarna dus nog even gechilled met het groepje maar al rond half 1 thuis.

Zat:
Lekker utigeslapen tot 12, ontbeten en met de fiets naar het Golden Gate Park. Daar was een festival; 'Blue Grass Festival', het was met country muziek maar wel gratis dus gingen we met een groepje daarheen. Lekker in het gras geluierd en rondjes gelopen, wat pogingen gedaan om Amerikaanse mensen aan te spreken haha. Het was heel gezellig en het was supperrrwarm (30 graden ofzo). Rond 7 uur was het al afgelopen en gingen Clementine en ik naar huis om thuis te eten en we waren ook moe.

Zon:
Wakker geworden, rustig aan gedaan en geskyped. Ook heb ik even met Rebecca een puzzel gemaakt, wat Amy heel leuk vond. Ik merk dat Rebecca dan wel meer tegen me praat omdat ze gewend aan me raakt dus dat was wel heel leuk om te zien!
Rond 2 uur naar ons 2e museum!! Het 'Asian Art Museum', niet dat we er veel van af wisten maar we vonden het wel leuk om een kijkje te nemen; veel beelden, mooie vazen en leuk beeldhouwwerk. Ook was een presentatie over Filipeens voedsel, en mochten we een soort salade proeven. Na het museum gingen we naar de bibliotheek, even rond gekeken en in wat boekjes gebladerd, heel spannend. Haha, toen gingen we naar de gaystreet lopen (Castro). Daar was een soort gaypride (klein festival met kraampjes en muziek). Leuk om te zien dat de stad ook heel vrij is met homosexuelen zoals ik al gewend ben uit Amsterdam. We hebben wat rondgelopen, in de zon gezeten, gekeken naar hoe leuk gek verkleden mensen kunnen dansen en kraampjes bezocht (gratis zonnebril en verkleed op de foto gegaan haha). Toen terug gelopen naar de fietsen, rond 7 uur thuis, gegeten, gedouched en de film 'Forrest Gump' gezien.
(Foto's staan weer hieronder)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 18773

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: