The 5th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu The 5th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

The 5th week

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

14 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Deze week was iets rustiger dan voorgaande weken, ook wel is relaxed!

Ma:
Beetje verslapen maar toch op tijd op school, school van 8:15-11:05.
Daarna rustig in t zonnetje gezeten bij school met 3 anderen (Giulia, Dierderick en Clementine) daarna met Clementine naar de supermarkt voor een kleine picknick in het Fort Mason park. Ik heb haar carrot cake laten proeven (wat ze nog nooit had gegeten, schaamte, want het is de lekkerste cake ooit), en we hadden nog wat lekkere snacks. Rond 3 uur fiets opgehaald bij school en gingen we naar het zuiden van de stad fietsen, om de Mission Murals te zien (grote tekeningen op de muren in de straten), heel leuk om weer in een andere buurt te fietsen. Dit was een Spaanse/Mexicaanse buurt (we hebben ookal de Italiaanse buurt gezien, is ook erg leuk en gezellig! Die is dichtbij onze school). Even rondgefietst en daarna naar Dolores Park, in de zon gechilled. Rond 6 uur naar huis, thuis ging ik even wat dingen opzoeken en huiswerk maken.

Di:
Uitslapen, chill ontbijten en wat geskyped. Om 12:45 pas school. Na school (om 17:00) naar huis en thuis ook huiswerk gemaakt (deze week had ik iets meer dan normaal, want ik moest 2 presentaties voorbereiden en grammar husiwerk maken). S'avonds nog een film gekeken 'Cinderella Story', lekker fout en Amerikaans.

Woe:
Les van 8:15-12:35. Na school met Clementine en 2 jongens van school buiten gechilled en op het 'Ghirardelli Square' onze eerste cupcake gegeten (raspberry chocolate), heel relaxed want op het plein was er ook een live jazz bandje. Daarna nog even aan de kust gelegen met een ipodje. Rond 6 uur thuis, gegeten en s'avonds lekker homeland gekeken op mn laptopje. Kortom; hele relaxede dag.

Don:
Ontbijtje in de zon, om 11 uur naar school om te skypen met ouders en een vriendinnie. Om 12:45 mn eerste les (ik had een presentatie samen met een klasgenootje op surfen, jeej), en om 17:05 klaar. Na school nog even tafelvoetbal gespeeld, and again gewonnen gehehe. Thuis hadden we echt het beste diner tot nu toe (soort gebakken rijst met broccoli, verse spinazie salade met nootjes, tofugroenten dingetjes en komkommer (eerste keer dat ik het hier eet)). Onze huismoeder kookt altijd heel simpel, opzich wel altijd lekker, maar dit keer waren we echt very happy. Na het eten 'About a boy' gekeken (ik heb dat boek gelezen dus was leuk om te zien).

Vrij:
Les van 8:15-12:35, na school met Clementine naar het Italiaanse gedeelte om even rond te lopen. Hele leuke vintage winkels gezien; een oude muziekwinkel met veel LP's en posters, Italiaans bakkertje en een mooie sieradenwinkel. Toen doorgefietst naar een 'Skate & BMX wedstrijd', supergaaf om alle goede skaters en BMX'ers te zien vliegen over het kleine skatepark. Ook was Ryan Sheckler (bekend van MTV) er, woehoeee!! Hij viel me wel tegen haha. Er waren ook veel gratis dingen die je op het event kon doen; ballen gooien in een basket, als je er 3 goed gooide kon je iets winnen( helaas is het mij niet gelukt). We zijn wel verkleed op de foto geweest en ik heb een gratis pet gevangen :) (werd in het publiek gegooid)! Rond 5 uur gingen we naar een bar waar een gratis openbare bbq zou zijn, maar je moest natuurlijkk 21 zijn, dus helaas (wel 2 liedjes op de jukebox gespeeld haha). Toen gingen we naar de residentie en hebben we met 3 klasgenoten gechilled en thee gedronken want het was koud geworden buiten. In de residentie zaten we in de hal waar ook een ander Nederlands meisje zat en die vertelde dat ze op een wereldreis was, klonk heel gaaf! Even met haar gepraat en om 8 uur gingen Clementine en ik met de metro (hier heet het de BART) naar Oakland omdat daar 3 jongens van onze school in een gastgezin wonen. Oakland is dus heel gevaarlijk.. niet dat ik er iets van heb gemerkt maar het is niet echt een buurt om vaker te komen. Maargoed we werden veilig opgehaald door Simon en toen gingen we naar hun huis en aten we met zn 5e lekkere noodles (hun huisvader heeft een Aziatische foodtruck, en is chef!). Ook was er een vriendin van de vader thuis, zij was superaardig en ze vertelde dat ze haar dochter van 16 die avond voor het eerst op date liet gaan met een jongen (haar moeder had hem eerst goedgekeurd enzo). Echt typisch Amerikaans dat het nog een big deal is om je dochter op date te laten gaan, heel leuk om te horen hoe zenuwachtig zij was! Gezellig met zn alle muziek geluisterd en gekletst, daarna nog een filmpie gekeken maar we waren te moe dus vielen we in slaap.

Zat:
Uitgeslapen, ik en Clementine hadden ontbijtje gemaakt en daarna gingen we weer met de BART naar het skate event, op het gras gechilled want het was erg druk en je kon bijna niks zien van de skaters... Daarna fietsten we door Chinatown (weer een andere buurt, ook leuk om te zien!) en gingen we nog naar een soort festival in een bazaar, maar het was vooral voor kleine kinderen geschikt (spelletjes en opblaaskussen haha..) wel leuk om even te zien. Rond 6 uur thuis, gedouched en we waren alleen thuis dus rustig voor de tv gegeten. Na het eten gingen we naar Pier 39, omdat er vuurwerk was wegens hun '35th anniversary', heel mooi! Toen met 3 Aziatische meisjes en 3 jongens gemeet (Wim, Simon en Francois) en rondgelopen in Fishermans Warf (allerlei winkels bekeken). Om 11 uur namen ik, Clementine, Simon en Francois een bus naar een karaoke bar waar iemand van school haar verjaardag vierde. Heel apart; het is een sushi restaurant waar je kamers kunt huren en een privé karaoke kan houden. Was echt lachen, ik en Clementine hadden een aantal liedjes gezongen (waaronder de Spice Girls - Wannabe, was een hele uitdaging maar wel heel leuk)! Om 3 uur s'nachts pas thuis.

Zon:
Lekker geslapen, ontbijtje in de zon en rond 1 uur afgesproken bij het skate event met 2 meisjes (Talitha en Marleen), het skate event was een beetje afgelopen dus gingen we lopen naar Columbus street, daar was namelijk een soort buiten festival op de straat (veel mensen buiten op straat eten en muziek, ook was er een park met oude sportwagens die je kon bekijken). Soms rijden er echt geweldige oude vintage auto's of hele foute grote show auto's met harde muziek door de straat, heerlijk Amerikaans. In de buurt even rondgelopen en toen naar het Exploratorium Museum (een soort NEMO), je kon dus allerlei soorten wetenschap dingetjes zelf doen. Het was heel druk en we waren een beetje laat dus we hebben niet heel veel kunnen doen maar we leuk om te zien! Rond 6 uur thuis, net gegeten en zo Grease kijken!

  • 14 Oktober 2013 - 09:54

    Ron:

    Hallo Renee, als ik dit allemaal zo lees, lijkt het me wel erg vermoeiend. Maar toch heel plezierig. De groetjes uit Sint-Michielsgestel

  • 14 Oktober 2013 - 10:55

    Paul Vreuls:

    Ha dochter,

    Wat een feest! In de zon liggen, lekkere hapjes proeven, rondfietsen, festivals afstruinen en filmpjes kijken. Gaat er in Frisco wel eens iemand naar zijn werk? Hoe verdienen ze hun centen? En die shutdown, praten jullie daarover tussen de diverse feestgangen door of tijdens weer een nieuw event? Het lijkt er sterk op dat wij ons hier druk maken over wat dat geklungel in politiek Amerika voor de wereldeconomie betekent terwijl jullie in de zon naar je gelakte tenen kijken! Geeft niks, meid, ik vrees dat dat gepieker hier ook niet veel beter helemaal niks zal uitmaken. Geniet en waar zijn de wouden gebleven?

    Knusjes, de papzman.

  • 15 Oktober 2013 - 05:04

    Renee:

    Haha ja heerlijk he Paulo! Ehm nou toevallig gebeurd dat nog wel, mensen werken hier en ook word er over de shutdown gepraat! Hele discussies in de klas zelfs, jaja. Maar ik geloof dat het gepieker niet langer meer nodig is, binnen 48 uur is de shutdown over als t goed is.
    Haha, de wouden zijn verdwenen en vervangen door de wilden ;).

    Kisses from California

  • 15 Oktober 2013 - 05:05

    Renee:

    Hi Ron,

    Ja dat is het ook. Vermoeiend maar superleuk.
    En ik kan niet stil zitten en ik wil van alles doen dus dan krijg je dit...
    Haha :)

    Groetjes aan de Brabanders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 18757

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: