6th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 6th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

6th week

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Er zit al 1,5 maand op!! Tijd vliegt voorbij! Weer een week met nieuwe dingen en veel zon.

Ma:
School 8:15-11:05. Na school lekker buiten in Fishermanswarf een 'Clam Chowder Bread Roll' gegeten (uitgehold zuurdesembrood met soep er in), deze keer niet met de lichtere kleur (weet even niet de smaaknaam), maar deze keer had ik krab dus met een rodere kleur, ook lekker! Daarna met Eva, Giulia en Clementine naar het vintage gedeelte gegaan (Haight Ashbury) om te shoppen! Heel veel leuke antieke kleine winkeltjes met originele kleren. Ik was op zoek naar iets voor halloween, heb ik ook gevonden :) (mijn eerste shopaankoop na 1,5 maand!!!! een wonder voor een meisje). En verder hebben we de winkels rustig bekeken en chill rondgelopen. Rond half 7 gingen Clementine en ik pas naar huis.

Di:
Pas s'middags om 12:45 les dus ik ging s'ochtends lekker naar het park, want het was heel warm. Daar heb ik rustig een uurtje gelegen met mijn ipodje. Toen school.. na school even buiten in de zon gezeten en toen op weg naar huis, gegeten en homeland gekeken! (Ik kan helaas geen NL tv programma's volgen).

Woe:
School 8:15-12:35. Na school ging ik met een groepje een boottrip maken! Heel gaaf; langs Alcatraz en onder de golden gate bridge. Het was superlekker weer dus dat was perfect. De boottrip duurde een uur. Daarna ging ik nog met Clementine en Simon chillen, buiten gezeten en op school tafel voetbal gespeeld. Rond 5 uur gingen we met nog 2 anderen; Francois en Jeff naar een basketbaltoernooi kijken, wat school had georganiseerd. Het speelveld was bovenaan een heuvel, dus je had heel gaaf uitzicht over de stad, alleen was de weg er naartoe iets minder; stijl omhoog lopen met een fiets.. But we survived. Rond half 7 moesten Clementine en Simon weg want ze gingen naar een concert dus ik ging toen naar de residentie waar Eva, Alexander, Talitha, Diederick en Giulia waren. Daar ging ik voor mezelf koken (leuk boodschapjes gedaan in een mini Chinees winkeltje) en daarna een film gekeken met Eva en Alexander; Mrs. Doubtfire. Een echte klassieker uit San Francisco. Rond half 11 naar huis gefietst en lekker slaapies gedaan.

Don:
School begon pas om 12:45, dus s'ochtends ging ik weer lekker ergens zonnen en chillen, dit keer bij het 'Palace of Fine Arts', heel mooi gebouw met een mooi meertje er aan. Na school naar huis en thuis ging ik een soort van koken, Amy had wel dingen klaargelegd maar ik heb het uiteindelijk afgemaakt (jaja, goede gaststudent). Amy kookt altijd alles apart, dus als ze bv. rijst met saus kookt mengt ze de groentes er niet doorheen, maar nu was het mijn beurt en heb ik lekker de groentes door de saus gegooid en bij de pasta toegevoegd (ze kan nog wat van me leren gehe). Na het eten gedoucht, gecomputerd enz.

Vrij:
School van 8:15-12:35. Na school geskyped en rond 3 uur met Clementine naar Union Square gelopen (hoofdplein van het shoppinggebied). We gingen naar de Nike store omdat die net pas was geopend en hij scheen heel mooi te zijn. Omdat de Nike Woman Run dit weekend was, was het echt loeiiiiiii druk dus zo speciaal was het niet. Wel een hele grote winkel met 6 verdiepingen maar de variatie van schoenen was niet echt heel groot; elke verdieping ongeveer dezelfde.. fail. Dus na 10 min hadden we het wel gezien, even buiten gezeten en toen naar een T-mobile winkel om info aan te vragen over een Amerikaans nummer. Daarna teruggelopen door Chinatown, grappig om te zien hoe anders een buurt kan zijn; alleen maar chinezen en kleine volle voedingswinkels naast elkaar. Rond half 6 op school om onze fietsen op te halen en toen gingen we naar een klein mini festival in Park Presidio. Daar waren mensen bezig met een zandkasteel bouwen; hele mooie grote en verschillende vormen, het was een wedstrijd die t/m zondag duurde dus de bouwers waren er nog druk mee bezig. Het festival was bij een 'Sports Basement', een reusachtige sportwinkel waar je serieus alles wat met sport te maken heeft kunt vinden. In de winkel speelden ze een surfwedstrijd af; een film over 2 jongens die bevriend waren en die samen 8 maanden ergens gingen wonen en overleven. Het was een plek aan het strand waar ze konden surfen in de zomermaanden en snowboarden in de wintermaanden, echt een mooie film. Rond half 8 thuis, gegeten en onze eerste vrijdagavond thuis gevierd... Maar we waren moe en het was koud buiten dus het was niet zo erg. We gingen een andere film kijken; Moneyballs, over het baseballteam van Oakland, dus ook over San Francisco! Leuk en goede film.

Zat:
Chill uitgeslapen, met Clementine een superbreakfast gemaakt: crepes (dunne pannenkoekjes) met nutella, jam, banaan, aardbei mhmmmm! Goede start van de dag want rond 1 uur vertrokken we met de fiets naar een stadje in het noorden van San Francisco (het heet Sausalito). We hebben over de brug gefietst en het was ongeveer 45 min fietsen dus het duurde niet heel lang. Aangekomen in het stadje (wel erg toeristisch), gingen we wat winkeltjes bekijken en hebben we buiten aan de kust gezeten (het was heel warm). Rond half 3 gingen we verder fietsen na een ander stadje iets verder, Tiburon. Omdat Clementine mensen kent die daar wonen, dus we dachten dat ze misschien thuis zouden zijn. Helaas belde ze dat ze niet thuis waren maar we gingen er toch maar heen fietsen. Onderweg kwamen we langs een American Football speelveld waar 2 teams van 2 verschillende high schools tegen elkaar speelden. We gingen even kijken want zoiets is super Amerikaans het heel leuk om een keer te zien. De sport zelf vind ik behoorlijk saai, ze vallen echt om de minuut en je ziet iedereen tegen elkaar in beuken en rennen, maar de sfeer was heel leuk; er waren cheerleaders en er was een muziekband, allemaal rond de 16/17 jaar (want het was een highschool wedstrijd). We hebben even een half uur zitten kijken en toen gingen we verder fietsen, echt een supermooie tocht langs andere sportvelden en je ziet echt het verschil tussen de stad en net buiten de stad; veel meer natuur en ruimte. Het fietsen duurde vrijjj lang, aangekomen in het klein stadje (ongeveer hetzelfde als Sausalito) hebben we ook even aan de kust gezeten en uitgerust. Het was al rond half 5 en we waren te moe om terug te fietsen (we moesten ook om 6 uur thuis zijn) dus gingen we liften... (sorry pa en ma). We hadden eerst wel geïnformeerd of het veilig was om te liften, maar een vrouw vertelde ons dat deze buurt heel veilig was (kon je ook wel zien aan de dure huizen en de mooie omgeving). Dus daar stonden we dan langs de weg... na ongeveer 15 min stopten een vrouw in een groot busje (voordeel van liften met een fiets hier is dat de meeste Amerikaanse auto's groot genoeg zijn :)). Ze was heel aardig en ze had genoeg ruimte om ons mee te nemen. De fiets van Clementine ging in de achterbak en mijn fiets bovenop haar truck (ze had een speciaal ding om fietsen mee vast te maken). Ook gaf ze ons haar 'visitekaartje' met haar naam en alles, dus ik vertrouwde de boel wel. Ze heeft ons veilig in Park Presidio afgezet en het laatste stukje hebben we zelf naar huis gefietst. We waren rond 18:15 thuis; perfect want om 19:00 moesten we alweer weg. Thuis gegeten en omgekleed en toen wéér met de fiets richting Dolores Park, waar Pascal (jongen uit Zwitserland), zijn 'afscheidsfeestje' hield, omdat hij zondag terugvloog. In het park hebben we gezellig gekletst en gechilled. Daarna gingen we naar een bar waar we binnen mochten komen, jeeej, en hebben we wat gedronken met een groepje mensen die hij had uitgenodigd. Rond half 1 thuis en lekker geslapen.

Zon:
Wekker om half 9, mweeh... Vrij zwaar maar we wouden naar een marathon kijken; Nike Woman Run (26 miles, dus ongeveer 40 km), het was in de buurt van het strand en het Golden Gate Park dus we moesten een stukje door het park fietsen voordat we bij de finish aankwamen. Bij de finish hadden we gehoopt bekende mensen te zien, helaas was dat totaal niet gelukt; heel veel random mensen en drukte, waarschijnlijk waren we te laat (het was ongeveer 11:30 en we wouden om 10:00 bij de finish staan om de eerste mensen te zien finishen.. omdat de marathon al om 6:30 begon). Dus na 10 minuten hadden we het wel gezien, het was ook superkoud en mistig. Heel gek, want in de stad was het zonnig en redelijk warm maar aan de kust was het echt heel koud en grijs. Toen gingen we naar het 'Science Museum' in het Golden Gate park, een leuk en origineel museum; er was een Rainforest waar er vlinders rondvlogen en waar je allerlei insecten kon zien, ook 2 mooie papegaaien. Er was een aquarium met allerlei prachtige vissen en koralen. En een gedeelte waar dieren uit Afrika waren opgezet en tot slot was er nog een gedeelte over aardbevingen en konden we de aardbeving van San Francisco uit 1906 en 1989 voelen (speciale kamer die op en neer shakte). Rond half 3 gingen we weer verder met onze fiets, op naar het 'Haas-Lilienthal House' (het enige intacte huis dat nog over is uit het Victoriaanse tijdperk), mooi om te zien. Daarna gingen we buiten nog even in de zon zitten en toen naar huis fietsen langs het Lafayette park. Rond 16:30 thuis en thuis rustig aangedaan want we waren erg moe van het weekend. Net gegeten en nu zijn we 'The Addams Family' aan het kijken, verschrikkelijk foute film maar waarschijnlijk val ik straks toch in slaap dus het maakt niet uit :p.
Foto's staan weer hieronder!

  • 21 Oktober 2013 - 17:51

    Papmanz:

    Heerlijk, dat fietsen, Renée. Ik zou zo met je mee willen rijden! En dat het nog zulk mooi weer is Trouwens, ook boffen dat je naast het Palace of Fine Arts zo lekker kunt zonnen ...

    Ik zag trouwens dat de wouden weer terug waren. Zijn de wilden verdwenen? Maar voor de rest. Complimenten. Leuk en zorgvuldig geschreven. Je hebt er lol in, geloof ik. En anders wij wel - je trouwe lezers.

    Vind je dat ook, dat ze bij American Football zo vaak fluiten? Mijn idee! Een typische sport. Heel Amerikaans. Zo zie je maar weer wat cultuur doet. Wat voor ons saai is, is voor een ander top off the bill.

    Keep movin'

    Papmanz


  • 28 Oktober 2013 - 06:33

    Renée Vreuls:

    Helaas ben ik soms te lui om mijn tekst over te lezen voordat ik het opsla dus zijn de wouden er af en toe wel..
    Ah kijk, zo mag ik het horen padre. Als jullie er maar lol in hebben ;)

    Ja American Football is super saai! Maar inderdaad, cultuur verschilt nou eenmaal.

    Nou toedels, lees mijn volgende verhaaltje maar. Ik geloof dat daar meer wilden inzitten dan wouden!

    Kisskiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 18754

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: