7th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 7th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

7th week

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

28 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Drukke maar hele leuke week achter de rug! Vooral omdat aanstaande donderdag (31 oktober) Halloween word gevierd en er al van alles in de stad is te doen wat daar mee te maken heeft. Zo zijn er ook al veel huizen 'eng' versierd met doodshoofden, spoken en pompoenen.

Ma:
School van 8:15-11:05. Ik had vorige week woensdag een 'level-up' test (een toets met een lees, luister en grammatica onderdeel), was echt erg moeilijk en ik dacht dat ik geen level omhoog zou gaan, maar dat ben ik wel gegaan. Ik zit nu in C 1.2 en daarom heb ik voor de komende 4 weken een andere rooster en een andere leraar. Dus dat was wel even wennen maar mijn leraar is prima en de lessen zijn bijna hetzelfde. Na school met Clementine naar een superklein en leuk Italiaans pasticceria zaakje gegaan waar ik een caramel latte met een pecanbroodje heb gegeten, heel lekker! Clementine nam een focaccia (soort pizza) en een appelchocolade broodje. Rond half 1 gingen we terug naar school om met Marie, Gwendoline en Pierre-Marie (allemaal FRANSEN help!!) naar Japantown te gaan. Ik en Clementine gingen met de fiets en zij met de bus, wij waren eerder op de afgesproken plek dan zij!! Daarom zijn fietsen het beste. We hadden afgesproken in een winkel 'Daiso', waar alles 1.50 dollar was. Superchill, Clementine had een hoop gekocht en ik had alleen nep wimpers voor Halloween gekocht. Toen gingen Clementine en ik naar het centrum, naar Union Square, even wat winkels bekeken en gingen we naar een mobileshop om een Amerikaans nummer te halen (we delen er nu een maar ik ga er zelf ook nog 1 kopen). Daarna gingen we naar een of ander gebouw met 12 verdiepingen waar een gids iets ging vertellen over een muurschildering. Die muurschildering (mural painting) is speciaal omdat het de 1e van de stad was. We hebben dat even bekeken en daarna gingen we naar school omdat er een bijeenkomst was waar ik me voor heb ingeschreven (PAL: Peer Ambassador Leader) en dan ben je dus betrokken bij de school en help je mee met bv. activiteiten enz. Dat duurde ong. 45 minuten en daarna gingen we naar huis. Om half 7 thuis, gegeten en film gekeken.

Di:
S'ochtends even skypen en rond 1 uur naar school. Na school heb ik op school info gevraagd over een sportclub, iemand vertelde me dat 'Kickball' een leuke sport is om te spelen. Ik heb me daar dus voor ingeschreven haha.. Het is een soort softball maar dan met je voeten, ben erg benieuwd! Mijn eerste training begint 10 november. Pas om 17:05 klaar met school dus daarna gewoon naar huis gegaan.

Woe:
Les van 8:15-12:35. Het was deze week wat kouder dus buiten in de zon zitten zat er niet meer in. Daarom bleven ik en Clementine op school chillen met Simon, Francois en Jeff. Rond 4 uur gingen we naar huis. Thuis gegeten en toen gingen we samen naar een 'Foodtruck party' (trucks met allerlei soorten voedsel), er zijn meerdere foodtruck parties in de stad en deze maand is het op elke woensdagavond in Park Presidio, waar wij dus wonen. En deze is specialer omdat je bij deze een kampvuur kan houden en een klein tentje kan krijgen om in te zitten. We hadden afgesproken met mensen van EF, 3 Japanse meisjes, 1 Belgische jongen en meisje en een Nederlands meisje. Zij hadden worstjes, croissantdeeg en marshmellows gekocht en Clementine en ik hadden koekjes en nutella meegenomen om s'mores te maken (dan moet je een marshmellow roosteren en tussen een koekje met daarop nutella pletten, echt heerluk). En met het croissant deeg gingen we kleine croissanten roosteren en daarop boter met bastardsuiker smeren (cinnamon bun). Was heel gezellig! En aan het eind hadden we nog 4 leuke Amerikaanse mensen ontmoet, dat gaat heel makkelijk bij zo'n kampvuur, heel leuk dat dit word georganiseerd op verschillende plaatsen in de stad! Rond half 10 thuis en gingen we nog een film kijken.

Don:
School om 12:45-17:05. Chillen op school en thuis gekookt voor Amy. Gedoucht en lekker homeland gekeken in bed.

Vrij:
Les van 8:15-12:35, de lessen worden wel steeds saaier, aan het begin is het nieuw en leuk maar af en toe heb ik wel echt het Middelbare School gevoel terug met pffffff nog 10, 5, 2 minuten.. Maar opzich doen we wel veel verschillende dingen in de les en mijn nieuwe leraar houd van spelletjes (zoals rolspellen, quizzen en veel praten over dingen die wij leuk vinden), dus dat is leuk. Na school ging ik even skypen en rond half 2 ging ik met Marie (Frans meisje uit mijn klas), Marine (Belgisch meisje maar uit het Franse gedeelte) en Clementine naar de supermarkt om boodschappen te doen voor een taart. Clementine zeurt al 1 maand lang dat ze een taart wilt maken dus dat gingen we toen doen haha. Amy vond het gelukkig geen probleem dat wij met z'n 4e thuis waren. We hadden lekker een 'banana chocolate chip' taart gemaakt, was heel gezellig! Rond half 7 gingen ze weg en waren ik en Clementine alleen thuis en gingen we samen even wat eten maken. Rond 8 uur gingen we naar een andere Foodtruck Party (nu bij Fort Mason, een park in de buurt van school), daar hebben we alleen even rondgelopen want deze was groter dan die van woensdag en dat wouden we even zien. Zag er ook leuk en gezellig uit, veel mensen die buiten zitten te eten en live music. Daarna ging ik naar Dolores Park waar ik had afgesproken met Marleen (meisje uit NL) en Jana (Belgisch meisje), daar waren we aan het chillen met nog iets van 7 anderen mensen. Rond 11 uur ging ik met een klein groepje met de tram naar Club X (enige club voor 18+'ers woehoe). Dit keer was het een Halloween thema dus dat was wel echt gaaf om te zien, veel mensen in de raarste kostuums (badman, dispecable me, flinstones, superman enz.) Ook waren er mensen van de club gekleed als een soort van spook/geest en die liepen door de club met een wit geschminkt hoofd en super enge ogen. Verder was het uitgaan niet erg verschillend als de 1e keer; ordinaire meisjes en creepy mannentjes. Maar het was wel gezellig en leuk om weer is te doen. Clementine is 17 dus die kon niet naar de club en die ging naar een bar met andere mensen. Het grappige was dat we allebei ongeveer om 3 uur thuis waren.

Zat:
Lekker uitgeslapen en rond 1 uur naar het Golden Gate Park gefietst, daar had iemand van EF een picknick georganiseerd, maar het is altijd lastig om iets te organiseren via facebook.. Dus ik en Clementine hebben echt 2 uur gewacht (gelukkig scheen de zon) voordat er beetje een grote groep was ontstaan. We gingen chillen bij een mooi meer in het park; Stow Lake. Maar de mist kwam rond 4/5 uur opdagen dus ik was echt freezing met mijn short aan.. Maarrrr mijn grote Duitse vriend Simon had een broek mee die ik mocht lenen hahaha, ik liep er echt als een malloot bij maar ik had het niet meer koud dus ik was blij. Omdat de picknick niet echt een succes was ging iedereen rond 6 uur naar huis en ging ik met een groepje; Clementine, Marie, Pierre-Marie (Franse jongen en het nieuwe vriendje van Marie jaja), Jeff, Francois en Simon uiteten in Roam (een burgerbar). Mijn 1e Amerikaanse burger!!! Was heel lekker en rond half 9 gingen we met de bus (ik en Clementine konden gelukkig onze fietsen aan de voorkant van de bus vastmaken, het was namelijk makkelijker om met z'n alle te reizen voordat we elkaar weer kwijt zouden raken), naar een shisha bar. Daar hebben we wat gedronken en sommigen shisha gerookt, er kwamen nog 4 anderen bij (2 Belgische jongens en 2 Franse meisjes die ik nog niet kenden). Rond 12 uur ging onze laatste bus dus moesten we gaan. Simon bleef bij mij en Clementine in het gastgezin slapen omdat hij anders helemaal naar Oakland moest reizen (zijn 2 roommates; Jeff en Francois, gingen we terug naar Oakland). Helaas waren we pas rond 2 uur thuis (slome bussen.... nogmaals; fietsen zijn het beste). Thuis hebben we lekker thee gedronken om op te warmen en onze laatste taart restjes opgegeten. Daarna in bed een horrorfilm gekeken om alvast in de goede sfeer voor Halloween te komen, normaal vind ik zulke films supereng maar deze was echt ongelofelijk nep (Insidious), dus ik kon daarna gelukkig goed slapen haha. Amy vond het trouwens ook geen probleem dat er iemand bleef slapen, echt heel aardig.

Zon:
Pas laat wakker, maar ik wou niet de hele dag in bed liggen dus heb ik Clementine en Simon uit bed geschopt en gelukkig waren ze rond half 2 klaar om iets te doen. We gingen naar het Fort Mason Centre waar we naar een Mexican Museum (museum met gekke beelden) en een booksale gingen. Daarna gingen we naar Fishermans Warf waar een festival was, kraampjes en muziek, stelde niet heel veel voor. En toen door gefietst (we moesten trouwens met 3 personen 2 fietsen delen dus elke keer moest 1 iemand op het zadel zitten en 1 iemand fietsen en de 3e kon gewoon fietsen op de 2e fiets, niet heel comfortabel..) naar de 'Ferry Building', waar een soort Hartvest Festival was; kleine winkeltjes met veel test dingetjes, dus bij elk eet kraampje gingen we allerlei dingen proeven haha; hele lekkere chocolaatjes en nootjes gratis opgesmikkeld. Rond 5 uur nam Simon zijn metro en gingen ik en Clementine nog even langs de bikeshop om mijn versnellingen te regelen. Nu ik het over de bikeshop heb; ik heb goed nieuws!! Vorige week heb ik van mijn ouders gehoord dat ik 100 euro terug krijg van mijn 1e gestolen fiets!!! JEEJ, echt super fijn, en ik heb dus nu geen verlies gemaakt! Want mijn 2e fiets kostte 100 dollar! Thuis aangekomen gingen we weer koken voor Amy en hebben we onze was gedaan (kan gewoon makkelijk thuis gelukkig, sommige mensen uit een gastgezin moeten naar een wasserette). Nu zijn we even chill muziek aan het luisteren en we zijn vrij moe van het weekend dus zo lekker slapen.

  • 28 Oktober 2013 - 10:41

    De Papzman:

    Ha Renée,

    Nou begrijp ik waarom er zoveel dikke Amerikanen zijn. Het voedsel wordt daar met trucks de parken ingereden waar de varkentjes op het gazon liggen wachten tot ze gevoederd worden. Hemeltje lief, wat zitten ze daar te kanen. En dat gaat de hele dag door, van 's ochtends vroeg tot diep in de nacht. Gelukkig dat jij nog vaak op de fiets zit, anders zou ik ook niet weten wat wij straks rond Kerst en Nieuwjaar in Frisco aantreffen ... een obese Renée!

    Hier alles goed, op de storm na die op dit moment over Nederland raast. Loop regelmatig naar het raam om te zien of de populier van Cor niet omwaait. Heb al flinke takken omlaag zien komen. Kijk, daar vliegt weer een blaadje!

    Lieverd, knusjes en maak de jongens niet te zeer aan het schrikken, met Haloween bedoel ik, als spookje!

    De papzman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 18756

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: