Almost 2 months in San Fran!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu Almost 2 months in San Fran!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

Almost 2 months in San Fran!!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

04 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Echt een supppperdrukke week gehad, maar wel heel leuk!! Weer typisch Amerikaanse dingen ontdekt, nieuwe mensen ontmoet en feestjes gehad! Nu op naar een nieuwe maand, deze maand gaat het helaas kouder en sneller donker worden, maar ik mag niet klagen vergeleken met het ijskoude grijze Amsterdam ;)

Ma:
Na school met Clementine, Marie, Marine, PIerre-Marie en zijn huisgenoot met de metro naar San Jose, naar een shoppingmall; The Great Mall. De hele dag geshopt; 2 paar nieuwe schoenen (1 paar voor maar 20 dollar, saywhaattt), nieuw shirt, vest en nog wat dingen. Ongeveer de eerste keer in 2 maanden dat ik ging shoppen! Rond half 7 savonds namen de andere de metro terug naar huis maar Clementine en ik wilden nog even doorgaan aangezien we daar maar 1 keer komen en we genoeg tijd wilden hebben om alles te zien. Ik had me ook voorgenomen om geen kleren bij standaard Zara of H&M te kopen dus dat heb ik ook mooi niet gedaan! Rond half 9 namen ik en Clementine de metro, toen we in San Francisco terug waren was het al bijna half 11 en we waren echt te moe en sloom om met alle tassen naar huis terug te fietsen. Dus hadden we onze huismoeder Amy gesmst met de vraag of ze ons met de auto wilde ophalen, en dat wilde ze!! :) Echt supppperfijn. Toen we thuis aankwamen moesten we nog eten, een diner om 23:15, heel fijn haha.

Di:
Uitslapen, skypen en school van 12:45-17:05. Na school was een 'pumpkin carving', dat is iets heel Amerikaans en het wilt zeggen dat je een pompoen kan uithollen en er gezichten in kan maken. Je moest in tweetallen werken, ik was samen met Clementine en het team dat de meest originele pompoen zou maken kon een gratis trip naar Los Angeles of Las Vegas winnen, wij wilden dus zekerweten winnen! Maar het is best lastig om iets origineels te bedenken, uiteindelijk hadden we ogen met daarin spinnen gemaakt en nog wat andere dingen (kijk foto's hieronder). Heel leuk om iedereen als kleine kinderen hard aan het werk te zien haha, Amy kwam ook langs met Rebecca omdat ze dacht dat zij samen ook een pompoen konden maken (ze had namelijk een brief daarover thuis gekregen) maar er was te weinig plek en er waren geen pompoenen meer over.. Arme Amy, dus ze ging weer naar huis. Om 7 uur waren we klaar en gingen ook wij naar huis. Thuis gegeten en film gekeken.

Woe:
School van 8:15-12:35, sommige lessen van mijn leraar zijn heel grappig; vandaag moesten we bijvoorbeeld voor Halloween een zelfverzonnen verhaal bedenken en dat dan voorlezen, leuk om alles te horen. Na school geskyped en om 2 uur hadden Clementine en ik een gratis tour door een chocolade fabriek. Eerst een filmpje over wat het bedrijf precies inhield en daarna konden we met de groep een klein beetje van de fabriek zien, niet heel bijzonder want je zag alleen maar stalen buizen en grote tonnen. De tour eindigde met het proeven van hun chocola. Grotendeels was het pure chocola dus ik had een beetje pech want ik ben niet echt een pure choco fan, maar was wel leuk om te doen. Om 3 uur was het afgelopen en gingen we even naar de stad om wat winkels te bekijken en ik heb een Amerikaans nummer gekocht (415-713 6653 jaja), dus nu kan ik hier ook smssen! Om 6 uur waren we thuis en moesten we snel onze spullen dumpen omdat we met Amy en Rebecca naar de foodtruck party gingen (zelfde als vorige woensdagavond). Dit keer had Amy spullen gekocht om te roosteren voor op het kampvuur; hotdogs (zonder brood en ketchup helaas ) en koekjes, chocola en marshmellows om de s'mores te maken. We gingen bij het kampvuur zitten met mensen die we kennen van school (Marleen, Jana, Anna, Anna, Jerome) want dat hadden we afgesproken. Gezellig marshmellows geroosterd en rond 9 uur, toen het was afgelopen, weer naar huis. De rest van de groep woont vrij ver van Park Presidio af maar wij waren in 5 minuten thuis, heel fijn.

Don:
HALLOWEEN! We hadden geen les maar we moesten om 11 uur in ons kostuum op school zijn. Aangezien ik en Clementine alleen een shirtje/jurk hadden met doodshoofden wilden we gewoon heavy make-up doen en dus moesten we best vroeg opstaan om genoeg tijd te hebben voor ons gezicht. Clementine had als inspiratie 'Dia de los Muertos' en ze had een spinnenweb en andere zwart-rood dingen op haar gezicht getekend, was heel mooi geworden! Ik had in tegenstelling tot het mooie schilderwerk van Clementine mijn gezicht wit geschminkt en een zwarte ster om mijn linkeroog getekend en rode lippenstift opgedaan (ik was een soort Joker haha). Ik voelde me ook vrij debiel toen we naar school moesten fietsen maar het was wel lachen. Van 11 tot 3 waren er spelletjes op school; spookhuis, karaoke (we hadden Beep van de Pussycatdolls gezongen, jeej), waarzegster (ik heb volgens haar een sterke en krachtige persoonlijkheid en ik moet mijn gevoel volgen, want die is het beste.. oke?), stoelendans (die ik bijna had gewonnen, ik stond in de finale tegenover een ander Nederlands meisje, Talitha grrr, maar zij won helaas) en nog wat dingen. Je kreeg een blad waar elk spel op stond en dan moest je na het spelen van het spel een vinkje krijgen en als je alles had gedaan moest je het blaadje inleveren en kan je een gratis trip naar Las Vegas/Los Angeles winnen (volgens mij krijg ik dat deze week te horen). Ook waren in 1 donker lokaal (plek waar mensen konden dansen want er was ook een DJ) alle pompoenen naast elkaar gezet en verlicht en konden mensen stemmen welke pompoen ze het mooiste vonden (de uitslag kregen we vrijdag, helaas hebben wij niet gewonnen maar Simon en Francois wel, en wij gunnen het onze vrienden natuuurrrlijk haha, maar gelukkig zijn wij ook best hoog geëindigd (5e ofzo, van de 26)). Ook was er echt suuuuuperveel snoep, ik denk dat ik nog nooit zoveel snoep heb gegeten op 1 dag, allerlei aparte dingen die heb uitgeprobeerd; Reese's (melk chocolade met pindakaas, my favorite), Almond Joy (een soort bounty maar dan met een amandel erin), Nerds (klein zure snoepjes), Three Musketeers (soort milkyway), Butterfinger (echt heel lekker! Een melk chocoladereep met een soort crispy pindakaas), Lemon popz (soort zure smarties) en nog veels te veel andere slechte dingen. Na school nog even buiten gechilled en rond 4 uur gingen Clementine en ik naar huis om even te chillen en onze spullen te pakken. Rond 5 uur gingen we met Amy en Rebecca naar een 'putlock diner' in de straat (een gezamenlijke picknick van de buurt waar iedereen zelf iets wat eten mee moest nemen). We hebben daar wat buren ontmoet, hele aardige mensen! Ook hebben we echt even van alles gegeten haha; nacho's uit de oven (typisch Amerikaans, nacho chips met bonen, rode saus en kaas uit de oven en daarop guacamole en creme fraiche), een hotdog (dit keer wel met brood en ketchup haha), een overheerlijk pompoencakeje met frosting, iets anders Amerikaans; corncake (beetje droge cake, niet zo lekker) en nog wat brood en wortels met humus dip. Met onze overvolle gevulde maagje gingen we daarna met Amy en Rebecca Trick&Treat doen (soort 11 november in Nederland); langs de huizen gaan, aanbellen en snoep krijgen (niet eens een liedje zingen :p). Ik en Clementine waren een beetje te oud maar af en toe kregen wij ook wat haha. Heel leuk om dat een keer mee te maken; allemaal kinderen in gekke kostuums in de straat en mooie Halloween versierde huizen. Rond half 8 pakte we onze fiets om naar de residentie te gaan want daar waren vrienden aan het chillen. Daar bleven tot ongeveer half 11, onze vrienden gingen naar een Halloween feest maar ik en Clementine waren te laat om kaartjes te kopen.. (het was ook 45 dollar dus ik vond het ook wel een beetje te duur). In de residentie hadden we 2 andere jongens ontmoet die onze vrienden ook kende en ook zij hadden geen kaartje dus gingen ze met ons mee. We gingen naar Castro (gay gedeelte van de stad) waar heel veel mensen buiten op straat Halloween vieren. We gingen op zoek naar andere vrienden want die waren daar in de buurt (Marie, Marine en nog wat anderen), die hebben we even gezien maar zij gingen rond 12 uur al naar huis. Toen hebben wij nog met 3 anderen rondgelopen en gingen we op de foto met rare gekken. Helaas konden we nergens naar binnen omdat je dus 21 moet zijn. Om iets van 2 uur gingen we terug naar de residentie en hebben we onze vrienden die terug kwamen van de club nog gezien en daarna was het wel tijd om naar huis te gaan.

Vrij:
Helaas waren Clementine en ik niet energiek genoeg om de 1e les naar school te gaan, dus onze dag begon om 09:45 tot 12:35. Na school geskyped en buiten in de zon gechilled. Clementine ging wat eerder naar huis omdat ik nog ging skypen. Ik was rond 5 uur thuis en toen ging ik even slapen voor wat energie. Om half 7 moest ik opstaan omdat ik me moest omkleden en klaarmaken voor de avond; we gingen naar een studenten vereniging feest (fraternity party) in Berkeley (dé studenten stad). We hadden om half 9 bij het metrostation afgesproken met andere mensen van school. Met z'n alle gingen naar het feest, was nog best een eindje weg want we waren er pas rond 11 uur. Maar het was echt bizar; serieus een feest wat je ziet in films (zoals Project X), allemaal studenten van onze leeftijd, sommige verkleed, sommige niet. Het was een enorm huis, soort campus, (mensen die studeren in Berkeley moeten ook heel veel betalen om daar te studeren + te wonen) met verschillende kamers waarin verschillende DJ's muziek draaiden en een enorme tuin waar iedereen kon chillen. Wij waren met een te grote groep dus de helft was al kwijt na 15 minuten, omdat we niemand kende was het een beetje zoekende maar we hadden 2 jongens ontmoet die nog een ander huisfeest wisten waar ik, Giulia, Isabella (Duits meisje), Alexandera (Belgisch meisje uit het Franse gedeelte) en Clementine heen konden. Dat huis was een normaal huis (niet zo enorm groot), waar je gratis kon drinken (redcups jeejj) en waar je ook kon dansen. Maar helaas kwam er politie en moest het feest stoppen omdat het te luidruchtig was. Toen hadden we onze 2 vrienden gedumpt (omdat we alleen via hun naar dat huisfeest konden haha), en gingen we terug naar het 1e feest. Maar dat bleek dus ook al te zijn afgelopen, zuuuuurr... Het was nog niet eens 2 uur!! Echt stom. Maar toen raakte we aan de praat met een Franse meisjes die een appartement hadden en we konden bij hun slapen, echt heel fijn want we hadden geen zin om te moeten wachten op de metro enzo. Het appartement was groot genoeg en dus konden we met zn 5e blijven slapen (ze hadden een bank en bed over).

Zat:
Rustig wakker geworden, en rond 12 uur met z'n alle naar het centrum om ontbijt te halen. Clementine en ik hadden een heerlijke frozen yoghurt gehaald (in deze winkel kon je je eigen ijsje samenstellen; je eigen ijssmaken kiezen (je kon echt uit 15 smaken kiezen) en je toppings zelf toevoegen (allerlei fruit, snoep, chocola en nootjes). We hadden allebei echt een grote bak voor maar 5 dollar! Veel beter dan in Amsterdam! Dan heb je een klein rot bakje met 1 ijssmaak en 2 toppings voor 4 euro pff! Dus wij waren helemaal gelukkig en de rest ging een broodje halen, en gingen we chillen in het park van de universiteit. Daarna gingen we nog door de campus van de universiteit lopen en zagen we de verschillende gebouwen en de bibliotheek. Allemaal heel mooi, luxe en groot! Rond 3 uur namen we de metro terug, hadden we afscheid genomen van de meiden en ging iedereen naar huis. Toen we aankwamen op de plek waar we onze fietsen hadden vastgemaakt bleek dat 1 fiets weg was......... IT'S NOT MINE! :) Ja sorry heel kut voor Clementine maar als mijn fiets WEER was gestolen was ik gek geworden. We hadden onze fietsen nog speciaal voor een dure winkel; swarovski geparkeerd bij een groot plein in het centrum. Maar goed, we moesten dus naar het politiebureau en bladiebla. Daarna gingen we wel meteen naar de bikeshop om een nieuwe fiets voor haar te kopen. Rond 6 uur waren we thuis en echt doodmoe. Amy was niet thuis, ze was aan het oppassen met Rebecca op andere kinderen en ze had wel eten voor ons gemaakt. We hadden dus samen een home alone avondje; snoep van de Trick&Treat opgegeten en 'Awkward' afleveringen gekeken.

Zon:
De tijd is 1 uur achteruit gegaan, dus heb ik wat slaap kunnen inhalen. S'ochtends nog even geskyped en daarna met Clementine naar een soort hondenfestival (omdat we dachten dat we daar honden in gekke kostuums konden zien maar dat viel een beetje tegen haha). Er waren vooral kraampjes met producten voor de honden en er was een life music band. Even rondgelopen en daarna gingen we naar het Railway Museum, we hadden een gratis rondtourtje in een oude tram door de stad en we konden in het museum bekijken (was maar 1 klein kamertje haha). Daarna gingen we naar de stad omdat ik mijn nieuwe broek van de American Eagle wou terugbrengen (mijn eerste return jaja), en heb ik mijn eerste pretzel gegeten; saai stukje deeg met zout. Echt niks aan, ik snap niet waarom het zo populair is. Rond 4 uur hadden we met Marie en Marine afgesproken, even met hun wat winkels bekeken. En om 6 uur gingen ze naar huis en gingen wij naar een Vintage Poster Fair, maar helaas waren we te laat omdat het toen al ging sluiten :( maar we konden we nog wat oude posters zien, heel mooi, oud en groot. Toen naar huis, gegeten en vanavond ga ik nog even Homeland kijken!

  • 04 November 2013 - 09:24

    Papmanz:

    Dear daughter,

    Jeetje mina zeg, het lijkt wel of Frisco één aaneenschakeling is van festiviteiten, diners, dansparty's en dolle dwaze dagen. Waanzin! Maar wat bedoel je eigenlijk met de zin: Helaas waren Clementine en ik niet energiek genoeg om de eerste les naar school te gaan (vrijdag)? Dat jullie te lui waren om uit je nest te komen? Heb ik dat goed?

    Wist trouwens niet dat alle fietsendieven inmiddels van Amsterdam naar Frisco zijn verhuisd. Maak je fiets alstublieft ergens aan vast, Renée. Koop desnoods een extra slot. Onplezierig.

    Hier houdt de herfst huis. Gisteren een windhoos in Wijk bij Duurstede. Tientallen dakpannen gesneuveld. Erg hè.

    Hou je haaks en ga je groeten.

    Papmanz

  • 05 November 2013 - 04:11

    Renee:

    Hello there,

    Haha ja oepsie, I am sorry. We waren ietsiepietsie te lui om inderdaad uit ons nest te komen. Maar de anderen lessen zijn we allemaal keurig aanwezig geweest.

    Jaaaa, jeetje echt zó vervelend! We hebben ons lesje nu wel geleerd!!

    Ach gossie, gaat lekker daar in Hollanda. Ben blij dat ik dat allemaal mis, vandaag scheen er weer een heerlijk zonnetje; 21 graden jaja! :)

    Succes daarzo.
    Hou je haaks,

    Ajuus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2368
Totaal aantal bezoekers 18768

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: