2 months away from home! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 2 months away from home! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

2 months away from home!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

11 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

2 maandjes in San Francisco. Ik ken de stad al heel goed en ik weet al welke routes het beste zijn om te fietsen (vooral om de heuvels te ontwijken). Ook is mijn Engels vooruit gegaan en heb ik al een zeker ritme in de weken gevonden. In november gaat het kouder worden, deze week was het nog goed maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, maar waarschijnlijk is alles beter dan Nederland ;).

Ma:
School, al om 11:05 klaar, even geskyped en buiten in de zon gelunched. Ik had via facebook een event gemaakt om met een groepje naar Sausalito te fietsen. 3 mensen gingen een fiets huren en ik en nog 2 anderen moesten op school op hen wachten.
Rond half 2 vertrokken we met z'n 6e (Clementine, Jeff, Marie, Marine, Jurre en ik). Veel stops gehad om foto's te maken en sommigen hadden al vrij lang niet gefietst dus het tempo was niet al te hoog. Om iets van 4 uur kwamen we aan in het stadje, even rondgelopen, wat gedronken en het wordt hier nu ook al vrij snel donker (rond 5 uur/half 6), dus we gingen op tijd terug naar de stad. Ook omdat de mensen die een fiets hadden gehuurd om 7 uur de fiets terug moesten brengen. De terugweg konden we aan de andere kant van de brug fietsen (geen zicht op de stad maar op de oceaan), en het was echt prachtig! Vooral omdat de zon net onder ging (zie de foto's onderaan), ik kon echt uren naar het uitzicht kijken! Rond 6 uur waren Clementine en ik al thuis, hebben we gegeten en een filmpje gekeken.

Di:
Geen uitslapen vandaag; de wekker ging om 9 uur omdat Clementine en ik naar een museum gingen (Legion of Honor), en het was een eindje fietsen dus we wouden genoeg tijd hebben. Gelukkig hadden we een goed ontbijtje gemaakt; verse smoothie van banaan, aardbei en orange juice :). Het museum was aan de linkerkant van onze buurt, daar waren we nog niet geweest (Seacliff heet het, en het strand daar heet Baker Beach). Dus we hadden een supermooie fietstocht, langs het strand en de buurt is echt heel mooi; rustig, schoon, dure en luxe huizen en het museum was in een soort park waar je heel mooi uitzicht hebt op de brug (foto's!!!). Het was wel echt zwaar om te fietsen omdat het erg heuvelig was maar het was zeker de moeite waard. Toen we aankwamen in het museum was het al half 12 en we moesten om 12:45 op school zijn dus we hebben echt door het museum gerend haha, er waren vooral schilderijen en beelden te zien, wel mooi maar ik hoefde daar ook niet uren rond te lopen, dus het was prima. De weg naar school was door een luxe buurt met hele grote en mooie huizen, had ik nog niet eerder gezien. Gelukkig waren we echt 5 minuten voordat de les begon aangekomen op school (trots!!). Op school was ik vrij moe van de ochtend haha, dus na school gingen we lekker naar huis en chillen.

Woe:
School van 8:15-12:35, na school even chillen in de buurt en rond 3 uur met Simon en Francois naar dolores park gefietst waar Marie, Marine en nog een paar anderen waren. In het park gelegen en daarna naar huis, gegeten en ik wilde homeland kijken maar ik viel ongeveer in slaap tijdens de aflevering dus ging ik lekker slapen.

Don:
Uitslapen, ontbeten in het zonnetje en naar school. Amy ging s'ochtends boodschappen doen dus we moesten even helpen uitpakken; wauw! Ze was naar een grote supermarkt geweest en ze heeft echt chille dingen gekocht (zelfs stroopwafels haha), dus dat was even fijn, want ze koopt nooit echt heel veel. Na school naar huis, gegeten, omgekleden en daarna gingen Clementine en ik naar de HUB (andere residentie van school, je hebt er totaal 3) waar we nog niet geweest waren. Daar gingen we even chillen met mensen van school tot iets van half 11. Toen naar huis en geslapen.

Vrij:
School van 8:15-12:35. Na school geskyped, buiten in het park gechilled met Simon, Clementine en Marine. En rond 3 uur naar huis omdat ik me wilde douchen en omkleden. Rond 5 uur ging ik naar de residentie waar alle Nederlanders zitten (niet de HUB), daar gingen we verzamelen voor Eva's verjaardag, ze was die dag 21(!!!) geworden. Clementine ging niet mee want ze ging naar een concert met 2 vrienden. In de residentie moesten we wachten op iedereen en daarna gingen we met z'n alle met de bus naar een restaurant in Japantown, het eten was overigens een mix tussen Hawaiaans (? nog nooit van gehoord) en Japans. Was heel lekker en een superleuk hip restaurantje met life music, natuurlijk werd er life Happy Birthday voor Eva gezongen. Ook konden we enorme cocktails drinken, heel feestelijk dus het was erg geslaagd. Rond 9 uur gingen we met de bus terug naar de residentie en daar bleven we chillen. Om 12 uur ging ik naar huis en het leuke was dat Clementine rond dezelfde tijd naar huis ging dus konden we samen een midnight snack hebben haha. Toen belde Simon (hij was samen met Clementine naar het concert) en hij vroeg of hij kon blijven slapen omdat hij anders heel lang op de metro moest wachten. Nou ja, we konden hem moeilijk buiten laten staan dus natuurlijk kon hij blijven.

Zat:
Opstaan, ontbijten, rustig aan doen en rond 2 uur gingen we met z'n 3e (Simon heeft ook een fiets gekocht!) naar Crissy Field (een strand echt heel dichtbij ons huis). Het was weer lekker weer jeej, dus we konden rustig liggen op het strand. Om iets van 4 uur begon er een bbq in de buurt van het strand. Simon ging samen met Francois en Pierre-Marie (Franse jongen) naar de bbq en Clementine en ik gingen even snel naar huis om wat warme kleren mee te nemen aangezien het al snel donker en kouder word. Toen we aankwamen op de bbq was het al erg druk, heel gezellig gekletst met allerlei mensen. Rond 7 uur waren Clementine en ik thuis, gelukkig wonen we we heel dichtbij want het was superkoud geworden en we hadden honger dus waren we blij dat het voor ons maar 10 minuutjes was. Thuis gegeten, omgekleed en we hadden met de anderen bij de HUB afgesproken. Bij de HUB gechilled en omdat een jongen jarig was konden we in een appartement van een vriend van hem chillen. Dus gingen we met een groep naar het appartement en bleven we daar tot iets van half 2, soort van huisfeestje maar dan mini.

Zon:
Lekker uitgeslapen tot 12. Om 1 uur waren we in 'Chestnut street', een hele leuk hippe straat waar we wat kleding winkels en anderen winkeltjes gingen bekijken. Daarna naar Fort Mason (plek waar altijd veel te doen is; gebouw met musea, tentoonstellingen en kleine festivals), we waren eigenlijk opzoek naar een tentoonstelling over het feminisme maar we kwamen eerst terecht in een gebouw met allerlei kraampjes met chocolade, waar je ook van alles kon proeven dus dat hadden we lekker gedaan haha (dat heb je trouwens heel vaak in San Francisco; plekke met veel free samples). Toen gingen we op zoek naar de tentoonstelling maar het bleek dat die 10 dollar kostte en daar hadden we het niet voor over, ook omdat we niet zoveel tijd meer hadden want ik moest om 3 uur bij mijn sportveld zijn jaja!! Ik heb me namelijk ingeschreven bij een 'Kickball' team. Kickball is eigenlijk een softball maar dan met de voeten. Ik wilde graag een nieuwe sport doen, dit kende ik nog niet en iemand op school raadde dit me aan. Ook wil ik graag nieuwe mensen leren kennen dus ik dacht dat dit wel een goeie manier kon zijn. Clementine ging naar huis en ik fietste door naar het sportveld (hele mooie locatie trouwens, dichtbij de brug en met een uitzicht over het water). Aangekomen leerde ik de mensen van mijn team kennen (17 totaal!!!), helaas zijn ze allemaal rond de 25 jaar oud. Ook hadden ze allemaal een biertje in hun hand en het sporten namen ze niet echt serieus haha. Ik heb wel mooi een punt gemaakt en een beetje gerend maar het was totaal niet fanatiek, dus het was niet helemaal wat ik zoek... Helaas haha, dus misschien ga ik er mee stoppen maar ik heb er wel een ervaring bij, laat ik het daar op houden. Ik sta al bij hen bekend als 'The Netherlands, you can do it', wel lachen. Het duurde maar een uur dus ik was rond half 5 al thuis; gedouched, wat dingetjes geregeld, gegeten en nu zijn we een film aan het kijken!

  • 11 November 2013 - 15:19

    De Papzman:

    Dear dôter,

    Nou dapper hoor, meissie, dat je helemaal in je uppie, zonder een enkele EF'er, naar dat kickball bent geweest. Ze zullen je wel gek hebben aangekeken. Zo van: wat doe die hier? Nou, gewoon, kickballen. Geen idee trouwens wat het is. Kun je het een keer voordoen, op foto?

    Trouwens paar mooie foto's tussen, vooral die eerste, met dat vergezicht op de kustlijn. Begrijp ineens waarom je zo vaak hoort dat Frisco zo mooi is.

    Begrijp dat je inmiddels iedereen eruit fietst - dat wordt nog wat als wij rond de Kerst op bezoek komen. Houd je wel een beetje rekening met je arme vader, en moeder?

    Maar dat je nu ook al in looppas door musea rent (zie dinsdag), vind ik echt over de top. We gaan je echt niet overhoren, straks.

    Ga je kussen, en de groetjens

    de papzman.

  • 12 November 2013 - 05:28

    Renee:

    Dear parentos,

    Ja was een aparte ervaring. Je kan het opzoeken op youtube, als je wilt!

    Merci, merci, ik wil als ik terug ben ook een fotoboek maken!

    Jaja, dat worden wedstrijdjes fietsen gehe.
    Willen jullie ook gaan fietsen hier?

    Kisses

  • 12 November 2013 - 18:19

    Papmanz:

    Tuurlijk willen wij straks fietsen. Wedstrijdje? Ben op de sportschool al bezig bergop te fietsen. Zukke dijen! (maak nu gebaar dat wijst op een middelbare boomstam).

    Gr. P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 18757

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: