9th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 9th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

9th week

Blijf op de hoogte en volg Renée

18 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Drukke maar hele leuk week achter de rug! De tijd gaat zo super snel, het is al bijna december!! Helaas mis ik het Sinterklaasjournaal en de zwarte pieten in de bijenkorf maar in plaats daarvan schijnt hier nog vrolijk de zon!! Ook niet verkeerd dus. Een leuke week met verschillende mensen om me heen, en ik heb van verschillende keukens kunnen proeven!:)

Ma:
Les van 8:15-11:05, in mijn 1e les moest ik een 'level-up test' maken (bijna dezelfde als 4 weken geleden) om een niveau omhoog te komen. Na school ging ik skypen en rond half 1 ging ik met een Belgisch/Frans meisje Marine naar een lunch cafeetje; La Boulange. Daar heb ik een heerlijke Chai Latte gedronken en een broodje gegeten. Daarna kwamen Clementine en Marie naar ons toe en hebben we met z'n 4e gezellig gekletst. Rond 3 uur gingen we naar het park daar in de buurt; Washtington Square en hebben we buiten gechilled, later kwamen Simon en nog een paar andere ook. Clementine en ik hadden onze fiets op school laten staan en de school was al dicht toen we naar huis wouden dus moesten we met de bus. Rond 7 uur thuis, gegeten en een film gekeken.

Di:
Helaas naar school lopen.. maar het was lekker weer dus we wouden niet met de bus (sporty sporty). Saaie schoollessen. Thuis gingen ik en Clementine voor Amy koken (meestal halen we dan alle lekkere dingen uit de kast dus we hadden een soort gebakken Japanse rijst/couscous met broccoli, dipplings en een salade gemaakt!). En s'avonds was AWKWARD (mtv serie) op tv.

Woe:
School van 8:15-12:35. Na school hadden Clementine en ik een PAL-meeting (vertegenwoordigers van school), beetje praten over activiteiten op school. Toen gingen we naar de stad want ik moest de prepaid kaart van mijn telefoon uploaden en ik moest langs de residentie om iets op te halen. Rond 4 uur waren we thuis, douchen en omkleden voor de avond. Want s'avonds hadden we een 'schoolfeest' in een club 'DNA lounge'. Daarvoor gingen we chillen in de residentie en gezamenlijk met een groep naar het feest. Het feest duurde tot 2 uur en het was gezellig met iedereen! Na het feest bleven onze grote vrienden; Simon en Francois slapen want ze moesten anders weer 3 uur op de metro wachten.

Don:
Uitslapen!! En les van 12:35-17:05. Na school ging bleven Clementine en ik nog even op school hangen en daarna gingen we naar de Mexicaanse buurt (Mission) om Mexicaans te eten! Lekker charmant een enorme burrito gegeten. Wel in een leuk zaakje; gitaar muziek en Spaanse mensen. Rond 9 uur waren we weer thuis.

Vrij:
Les van 8:15-12:35. Geskyped en daarna naar de stad met Clementine, Marine en Marie. Even wat winkels bekeken en ik heb 1 jumpsuit en 1 shirtje gekocht :) Rond 6 uur thuis, gedouched, gegeten en om 9 uur hadden we weer bij de residentie afgesproken. Daar bleven we chillen met Marie, Marine en Spaanse en andere Franse mensen. Clementine en ik konden gelukkig onze fietsen in de kamer van de residentie laten. Toen gezamenlijk naar de club waar de enige 18 'ers heen kunnen (Club X). 1e keer dat het leuk was!! Komt omdat we met een grote groep waren. Om 2 uur was het afgelopen en gingen we naar de residentie om onze fiets op te halen, bleek dus dat mensen van de kamer waar we onze fiets hadden gezet al aan het slapen waren....... Dat was dus lopen naar huis. Super!
Uiteindelijk sliepen we dus pas om half 5.

Zat:
Soort van uitslapen tot 11 uur, ontbeten en alweer vertrekken naar de residentie omdat we daar gingen verzamelen voor een Walking Tour door Chinatown (ookal waren we nog best moe, we wouden dat wel zien). Om 1 uur vertrokken we met een groep (ook mensen die Clementine en ik kende van EF; Giulia, Eva, Marleen, Talitha enz.) naar Chinatown. Daar hebben we door verschillende straten gelopen waar de gids ook veel informatie gaf, tempels bezocht, de 'fortune coockie fabriek' bekeken en verschillende gezonde Chinese theeën geproefd (er bestaat er dus 1 die zorgt ervoor dat je vet verliest haha, je moet het maar geloven). En ik heb mijn 1e fortune coockie gegeten, en er stond op: You will take a chance in the near future, and win. Belooft dus wat goeds! Rond 4 uur was het afgelopen en ging ik met Eva, Talitha, een Frans meisje en Giulia nog even naar de stad en naar de residentie.Clementine ging al om iets van half 3 weg omdat ze een afspraak had met Franse vrienden die in een stadje dichtbij San Francisco wonen, en die zouden haar thuis in de namiddag al ophalen. In de residentie zag ik Alexandera (Belgisch/Frans meisje) en ik ging met haar naar haar huis met de metro (vrij ver weg, Bilbao Park). Ze liet me haar huis zien; ze heeft samen met haar roommate (Duits meisje Isabella) een verdieping voor hunzelf, met keuken, badkamer en slaapkamer. Superrelaxt! Alexandera moest zich even snel omkleden en toen gingen we weer met de metro terug naar de stad omdat we naar een verjaardagsetentje gingen van een Frans meisje wat we allebei niet kenden maar onze vrienden gingen daar ook heen en die zeiden dat het geen probleem was haha. Het was een etentje in de 'Burgerbar', op de 7e verdieping in het warenhuis 'Macy's', bij Union Square. Je kan nu schaatsen op het plein en er staat al een kerstboom(!!) dus we hadden wel een leuk uitzicht. Na het diner was het plan om naar een bar te gaan maar dat verliep niet helemaal soepeltjes dus ging iedereen naar huis (leuke verjaardag haha). Toen ging ik met Pierre-Marie bij de HUB ( andere residentie) wachten op Marie, want ik had Marie gevraagd of ze wou blijven slapen omdat Clementine bij de mensen die ze ging bezoeken bleef overnachten. En op de een of andere manier ben ik nu zo gehecht aan het idee om samen met iemand in mijn gastgezin te chillen dat ik niet alleen wou zijn haha. Bij de HUB waren nog wat mensen met wie we even bleven chillen en daarna gingen we naar de HI (andere residentie) waar mijn fiets nog steeds in de kamer van vrienden van me stond haha oeps.. Wel superaardig! Fiets dus opgehaald en toen met Marie naar huis. Thuis lekker thee gedronken en de film 'Silver Lining Playbooks' gekeken.

Zon:
Uitslapen, rustig ontbeten en om 2 uur ging Marie naar huis en ging ik naar mijn 2e Kickball wedstrijd, joepie! Ik was een beetje te vroeg dus ik ging daarvoor nog op een mooi uitzichtpunt over de oceaan en de Golden Gate Bridge een boekkie lezen. Om 3 uur begon de wedstrijd, ik was best moe en het was buiten ook fris geworden dus ik was niet helemaal in topvorm. Dit keer waren we ook minder mensen en meer meisjes dan de vorige keer, en dus helaas hadden we dik verloren.. De sport is te onserieus voor me en de mensen zijn toch niet helemaal mijn ding dus daarom had ik besloten om er mee te stoppen, ik vertelde het aan het team dat ik er mee wilde stoppen en dat was geen probleem, en ik kan altijd als 'The Netherlands' ze komen aanmoedigen haha. Ik heb wel een leuk aandenken; een team-shirt met onze team naam 'Kickpernicking' erop. Laten we zeggen dat het een goede ervaring was! Om half 5 was ik thuis en toen kreeg ik een smsje van Clementine of ik mee uiteten wou met haar en haar 'nieuwe vrienden'. Dat wilde ik wel, dus had ik me snel gedouched en aangekleed. Om 6 uur kwamen ze me ophalen met de auto. Hele leuke mensen, heel gastvrij en open; een man uit Los Angeles, zijn Chinese vrouw en hun zoon. Het was heel gek want hun zoon was de gene die auto reed en zijn ouders zaten achterin haha. Je kan in Amerika je rijbewijs dus al op je 16e halen. We gingen naar een Chinees restaurant (NIET toeristisch, heel belangrijk voor hen :p) en gespecialiseerd in 'dumplings' (soort ravioli). Lekker en goed Chinees gegeten (ik ken de Chinese keuken niet zo goed), omdat de Chinese vrouw natuurlijk het beste had uitgekozen. Het was gezellig en ik en Clementine hebben al een uitdaging voor de volgende keer dat we ze zien; we konden niet zo goed met stokjes eten dus de vrouw gaf ons stokjes mee naar huis om thuis te oefenen en de volgende keer dat we met ze gaan eten moeten we het dus wel kunnen ;). Om half 8 waren we alweer thuis. Net heb ik op internet gekeken en ik zag dat ik mijn level-up test heb gehaald, ik zit dus nu in C1.3! Leukleuk, maar ik ben ook van leraar veranderd en ik heb nu een strenge leraar die veel huiswerk geeft :( Bahabah.. en ook is mijn rooster veranderd; op donderdag heb ik nu s'ochtends ipv s'middags les.. wel jammer want Clementine heeft dan s'middags les. Dus nu moet ik 4 x in de week om 8 uur op school zijn.. dat wordt dus vroeger naar bed.. Maarja, we zullen wel zien hoe deze week verloopt met mijn nieuwe rooster!