10th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 10th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

10th week

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

25 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer een weekje verder.. begon rustig maar het weekend was druk en supergaaf!Deze week de eerste regendruppels maar ook een paar dagen met een spijkerjas! Komende week heb 2 dagen vrij vanwege Thanksgiving waar ik echt naar uit kijk.

Ma:
School, mijn eerste lessen met mijn nieuwe leraar en ik vind m heel aardig. Mijn nieuwe leraar houd van schrijven dus we moesten bv. tijdens de eerste les als een stukje schrijven over de voordelen en nadelen van Facebook. Om 11 uur klaar en met Marie, Marine en Clementine naar Union street, een straat met wat leuke winkeltjes. Daar hebben we even doorheen gelopen en toen gingen we naar Chestnut street (een nog leukere straat met nog meer leuke winkeltjes en cafeetjes). Heel lekker geluncht; een crepe met zalm, spinazie, pesto en nog meer dingetjes.Gezellig gekletst tot iets van 3 uur. Toen wat winkels bekeken, Marie en Marine gingen toen naar huis en Clementine en ik gingen naar de bibliotheek haha, het was koud en grijs buiten dus we hadden niet veel anders te doen. Daar heb ik een tijdschriftje bekeken en om 5 uur gingen we terug naar school om even te chillen en onze fietsen op te halen. Thuis gegeten en homeland gekeken.

Di:
Rustig wakker worden en school van 12:45-17:05. Thuis gegeten en een film gekeken.

Woe:
REGEN!!!! De hele dag heeft het geregend, en ja, dat is ongeveer de 1e keer sinds ik hier ben dat het zoveel regende! Dus Clementine en ik kwamen ook kletsnat aan op school aangezien we dachten dat het alleen wat miezerde.. helaas. Les van 8:15-12:35 na school weer een PAL bijeenkomst en een beetje op mijn laptop dingen opzoeken (ik had m'n laptop namelijk meegenomen) en een film gekeken. Rond half 6 begon er een tafelvoetbal toernooi waar ik me voor had inschreven samen met Jana (een Belgisch meisje), we hadden samen nog nooit gespeeld maar we wilden gewoon meedoen haha. Alleen doen er ong alleen maar jongens aan mee die veels te fanatiek zijn dus helaas waren Jana en ik ook binnen 1 minuut uitgeschakeld met 10-0 :) Rond 7 uur thuis, gegeten en gechilled.

Don:
School van 8:15-14:05 (deze dag is totaal anders dan mijn vorige rooster, want ik heb nu les in de ochtend met een tussenuur van 11:05-12:45 en Clementine begint om 12:45). Dus in mijn tussenuur kon ik skypen en na school ging ik met Giulia chillen op Ghirardelli Square want het was gelukkig lekker weer, terwijl de anderen nog lekker les hadden gehehe. Rond 4 uur gingen we samen naar het Westfield Centre lopen, daar was een soort lichtshow ivm. Notenkraker ballet dat hier in de stad komt. Veel kleine kindjes in tutu's, skattig. Maar de show was maar 10 minuten, daarna gingen we allebei naar huis. Thuis gingen Clementine en ik koken voor Amy; een echte Franse quiche met bacon, spinazie en tomaat, dus geen vriezer voeding. De quiche had nog wat langer in de oven gemoeten maar het was lekker! Dit was een recept van Clementine en ik heb ook een recept doorgegeven aan Amy wat ik graag zou willen maken dus hopelijk gebeurd dat snel.

Vrij:
Les van 8:15-12:35. Na school even gechilled en rond half 2 gingen Clementine en ik naar Polk street (de 3e leuke straat van deze week) waar een chill koffie tentje zit (It's a Grind). Het was ssssuperlekker weer buiten dus ik nam een Ice Blended White Chocolate Mocha :). Buiten gezeten tot iets van half 4, toen naar Union Square gelopen waar een hotel is dat tot de 32ste verdieping gaat alleen moet je wel een pas van het hotel hebben om de lift te bedienen en dat hadden we niet maar we hadden geluk met de 1e persoon die de lift in ging want die moest naar de 27ste verdieping en dus bijna de hoogste! Echt een prachtig uitzicht!! We bleven nog iets van 15 min in de lift, hopen op iemand die naar de hoogste verdieping zou gaan maar helaas haha. Toen hebben we nog even wat winkels bekeken en op Union Square heb je al een schaatsbaan; heel apart contrast met het zonnetje dat scheen en mensen die schaatsen! Rond half 6 naar een plein waar een andere schaatsbaan stond en waar er wat dingen te zien en te doen waren; kinderen die al kerstliedjes zongen, mensen in disney outfits die schaatsten en op het eind was er vuurwerk! Daar kwamen we 3 mensen van school tegen. Was wel leuk en sfeervol. Na het vuurwerk gingen alle mensen opeens een gebouw in, dus wij volgden maar. Het was een soort hotel waar ook iets voor kerst werd gedaan en ook daar had je een glazen lift waar je mee omhoog kon, dus dat gingen we met z'n 5e ook maar even uitproberen, heel mooi hotel! Daarna moesten Clementine en ik gaan want we hadden om half 8 afgesproken bij de residentie met Giulia. Daar wachten op wat anderen, want Leo (Duitse jongen) organiseerde een afscheidsdinertje, omdat hij de dag daarna vertrok naar een andere stad. Gezamenlijk naar Japantown gelopen waar het restaurant was; een Koreaans All You Can Eat Bbq restaurant. Weer een nieuwe keuken uitgeprobeerd, maar niet echt mijn favoriet omdat dit vooral vlees was (soort gourmet). Was wel heel gezellig en er was ook een nieuw Duits meisje bij die heel aardig was. Alleen we aten best laat en we moesten binnen 30 min bij Club X zijn omdat we op de gastenlijst stonden. We hadden de bus gemist, lopen was 45 min en dus toen we buiten kwamen konden we kiezen voor een taxi of een limousine. Waarom geen limo? Yolo! Dus daar zaten we dan met zn 8e in de limousine hahaha, in stijl aangekomen bij de club. Na het feest nog even buiten gechilled en toen met Clementine naar huis.

Zat:
Wakker worden, superchill ontbeten; geroosterd brood met pindakaas (jaja Hollands), chocopasta, jam, banaan en aardbei! Daarna naar een soort vintage sale in Fort Mason maar daar was niet zoveel aan dus gingen we buiten chillen in de zon. Rond 3 uur naar Pier 39 waar weer iets voor kerst was (muziek, winkels, kerstboom), beetje rondgelopen en om 4 uur met de bus naar het zuiden, naar het Candlestick Park waar de 49'ers (San Francisco's football team) altijd spelen! We moesten daar zijn omdat daar de Cosmic Run was! Een soort feest waar je 5 km moet rennen, er kleurenpoeder op je word gegooid en er muziek word gedraaid. Het begon om 7 uur maar we waren er al vroeger omdat we ons nog in moesten checken voor een shirt en wat andere dingetjes. Het was niet heel goed georganiseerd; het begon veel later en er was ook helemaal geen ren van 5 km, het ging eigenlijk alleen om het feest en om de poederkleuren die overal te vinden waren. Beetje teleurstellend maar het was wel leuk om mee te maken en het feest was ook gezellig met Clementine, Marine, Anna (Zwitsers meisje van school) en 2 vrienden van haar. Om 11 uur was het al afgelopen en gingen we met de bus naar de stad en met de fiets weer naar huis. We zaten echt onder poederkleuren dus we werden best vreemd aangekeken. Thuis gedoucht en meteen ons bed ingedoken.

Zon:
Wakker geworden en een beetje snel ons klaar gemaakt omdat we om 12 uur weg moesten naar een soort foto tour vanuit een winkel in het zuiden van de stad; in de Mission buurt. De straat waar de winkel was, was heel leuk (beetje dezelfde sfeer als de andere leuke straatjes deze week :p), de winkel heette 'Photobooth' en je kon voor de tour gratis een polaroid camera lenen maar dan moest je wel 15 dollar voor een rol van 10 foto's betalen dus ik had mijn eigen camera meegenomen. In de winkel verzamelden we met de mensen die meededen en kregen we wat informatie. Daarna gingen we in buurt rondlopen en kon je foto's maken van alles wat in interessant vond, ondertussen kon je de mensen leren kennen; heel leuk idee! De mensen waren allemaal wel ouder dan mij en Clementine maar super aardig. Rond 3 uur waren we terug in de winkel en kon iedereen zijn foto's laten zien. Daarna gingen Clementine en ik naar 'Alamo Square', wat bekend staat om de 'Painted Ladies' (6 Victoriaanse huizen die allemaal in een andere kleur zijn geschilderd). De straat wordt begrensd aan een paar waar we nog even doorheen hebben gelopen. Daarna gingen we naar huis. Thuis moest ik huiswerk maken; een Short Story schrijven (een creatief kort verhaal), en hebben we gegeten en gechilled.

Helaas kan ik geen foto's meer toevoegen omdat mijn limiet er op zit.. (Vandaar dat er ook weinig foto's zijn van de voorgaande week..)

  • 25 November 2013 - 14:29

    De Papzman:

    Ha die dôter,

    Weet je, Renée, dat ik jouw verslagen niet meer kan lezen zonder een servetje! Het water loopt me in de mond van al die heerlijke gerechten. Doen die gasten daar in Frisco nog wat anders dan de hele dag lopen kauwen? Mijn hemel wat een lekkerbekkenparadijs!

    Gelukkig dat je fietst, anders pas je straks niet meer in de vliegtuigstoel.

    Jammer dat je geen foto's meer kunt opnemen. Je kunt ze ook laden op de computer en dan versturen via We Transfer. Moet je eens proberen. Heb ik goede ervaringen mede.

    Hier alles naar wens. Dit weekend je moeder een beetje lopen vervelen - vond ze best leuk hoor. En nu weer achter mijn bureau.

    Fijn dat die nieuwe leraar zo inspireert. Ben benieuwd naar je short story over facebook. Stuur maar op.

    Groeten van de papzman.

  • 25 November 2013 - 22:23

    Ron Roosenburg:

    Hallo Renée,

    Wanneer ik dit allemaal zo lees, hoeveel kilo ben je inmiddels aangekomen? Begin je al op een Amerikaanse te lijken.
    Ik zie al dat je vader het ook al is opgevallen.
    Heeft die limiet er echt wel mee te maken, dat je geen foto's meer stuurt.

    Maar zonder gekheid, ik wens je in elk geval nog een heel plezierige tijd daar.

    Groeten, Ron



  • 26 November 2013 - 03:17

    Renee:

    Haha jaja, Amerikanen houden van eten maar ik fiets genoeg dus geen zorgen!
    Anders moeten jullie allemaal op facebook komen en dan maak ik wel een foto album!
    Kunnen jullie gezellig meegenieten :)

    Thank you very much, en tot volgende week!

    Groetjess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1696
Totaal aantal bezoekers 18761

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: