11th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 11th week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

11th week

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

02 December 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Wat een week, wat een week; veel taart, veel zon (jaja nog steeds!) en veel drukte.

Ma:
School van 8 tot 11. Het was heerlijk weer; jaaa eind november en nog steeds geen winterjas aan! Dus ik ging met Clementine, Marie en Marine naar de supermarkt om wat eten te kopen voor een picknick in het park naast school; Fort Mason. Lekker tot 3 uur in het park gechilled, gezonde groentes met hummusdip gegeten en als toetje een American Red Velvet gegeten. Daarna ging ik met Clementine weer naar school, onze fiets ophalen en naar Chestnut Street om een kapper te zoeken (we willen ons haar knippen) en hebben we nog wat winkels bekeken. Rond 6 uur thuis, gegeten, gedoucht en met Amy huishoudelijke zaken doorgenomen omdat Amy dinsdag voor een week weggaat, ze gaat Thanksgiving bij haar familie vieren... Oke toedeloe.

Di:
Lang uitgeslapen en les van 12:45-17:00. Na school was er een afscheid van wat studenten die klaar waren met hun verblijf in EF; in een lokaal wat muziek, leraren en de studenten en daarna was er taart in de cafetaria. Even gezellig wezen kijken tot 6 uur en toen gingen Clementine en ik naar een soort fotografie informatie avond dat ik had gevonden via een website; meet-up. De fotograaf van het Football team van San Francisco (49'ers) gaf informatie over hoe hij fotografeerde en hij liet wat filmpjes zien van het team, was gaaf om te zien! We konden niet te lang blijven dus om 8 uur waren we thuis en moest ik grammar en woordjes leren voor een toets die ik woensdag had :( Best een belangrijke toets omdat de leraar via die toets kan beslissen of je het Cambridge Examen mag doen.. Dus ik moest even wennen aan het leren; sinds de examens van de middelbare school ben ik daar niet meer aan gewend.

Woe:
Les van 8 tot 1. Na school was er een klein Thanksgiving diner in de cafetaria; wat kalkoen, salade, aardappelpuree, cranberry saus en een stukje taart. Rond 2 uur met Clementine, Marie, Pierre-Marie, Marine en Alex (Franse jongen) naar Fillmore theater om kaartjes te kopen voor een concert volgende week, maar het was dicht dus helaas geen kaartjes. Toen gingen we nog even in Fillmore street rondlopen; ook een leuke straat met veel kleine winkeltjes; veel luxe kleding winkels en cafeetjes. Rond 6 uur gingen Clementine en ik terug naar school om onze fietsen op te halen en liepen we nog even langs het Ghirardelli Square waar een klein Joods feest was; Channouka zoiets; er was muziek en er werd licht aangemaakt op een kandelaar (typisch symbool voor dat feest). Daarna naar huis gefietst en Marie opgehaald bij de bushalte want ze wou met ons eten en bij ons thuis chillen. Thuis met zn 3e gekookt; hele lekkere ravioli en daarna The Hungergames 1 gezien. Toen ging Marie naar huis en gingen Clementine en ik slapen.

Don:
VRIJ! 2 dagen vrij wegens de Thanksgiving holiday. Hele relaxte dag gehad; film gekeken, opgeruimd, gedoucht, het huis schoon gemaakt voor zaterdag omdat we dan een feestje geven. Rond 6 uur gingen we naar de stad waar we onze fietsen via een hele aardige hotelman in een luxe hotel konden laten (in hun garage). Toen gingen we naar Macy's (warenhuis) omdat die avond Black Friday begon (enorme korting in kledingwinkels overal) en gingen we een beetje rondlopen. Om 7 uur hadden we afgesproken bij de residentie; daar was een Thanksgiving diner. Helaas hadden Clementine en ik niet een 'echt' Amerikaans Thanksgiving diner; grote familie bij elkaar met een tafel vol met eten. Maar in de residentie was het ook prima; heel lekker en traditioneel eten en als toetje de beste taart ooit; pumpkin pie (ik had ongeveer 3 stukken op.. oeps..). Rond half 10 gingen Clementine en ik naar Union Square om Alexandera en Isabella te ontmoeten; toen begon het shoppen; met z'n 4e wat winkels bekeken en om 12 uur s'nachts ging onze favoriete winkel open; Urban Outfitters. Geshopt tot 2 uur snachts, met de fiets naar huis en thuis wachten op Alexandera en Isabella want die wouden blijven slapen. Maar helaas namen ze de verkeerde bus en waren ze uiteindelijk pas om 4 uur bij ons.. helemaal uitgeput natuurlijk haha. Dus we gingen snel slapen.

Vrij:
Wekker om 11 uur omdat onze shopdag was! Om 12 uur naar de stad, onderweg nog even langs de fietsenmaker voor mijn remmen en Clementine moest nog even naar het postkantoor. Voordat we gingen shoppen gingen we nog langs een cafe, want ik zag op internet dat daar gratis verse wafels werden weggegeven, dus die gingen we eerst even ophalen! Onze 1e Amerikaanse wafel, beetje apart want het was maple syrup met bacon smaak. Met wat energie naar het bekende 'Westfield Centre' (shoppingmall) waar we eerst nog even ons 2e deel van het ontbijt gingen halen; frozen yoghurt (heerlukk). En toen kon het beginnen; shoppen in American Eagle, Adidas, Abercrombie, H&M, Zara, Victoria Secret en nog veel meer, echt tot 8 uur s'avonds doorgegaan. Ik dacht dat Black Friday echt verschrikkelijk druk zou zijn maar opzich viel het wel mee, er waren wel lange rijen voor de paskamers en kassa's maar het was te doen en de sfeer s'avonds op straat was heel gezellig; veel mensen en op Union Square kan je schaatsen en staat er al een kerstboom dus de kerstsferen zijn al te zien. Alexandera en Isabella gingen al iets eerder naar huis dus Clementine en ik waren echte die-hards. Maar uiteindelijk heb ik maar 3 broeken en 1 shirtje gekocht dus het viel nog wel mee. Rond 9 uur thuis, zelf gekookt, film gekeken en uitgerust!!

Zat:
Uitgerust wakker geworden, ontbeten, langs onze buren gegaan om te vertellen over ons feest die avond en rond 1 uur naar hotel waar een huis was gemaakt van snoep; Gingerbread House; was niet heel groot maar wel leuk om te zien. Ook was er een kerstboom en wat meer kerst achtige dingen. Daarna naar het 'Old Mint' huis (een van de oudste en grootste huizen van San Francisco) waar een soort markt was; allerlei mensen met een eigen merk die hun producten wouden verkopen (kleding, sieraden, zeepjes enz.). Clementine had een heel mooi armbandje gekocht en ik bijjjjna een ring maar toch maar niet. Rond 3 uur naar de supermarkt om inkopen te doen voor ons feestje; snacks en wat frisdrank. Daarna nog even langs een kapper gegaan om informatie te vragen (we gaan langs verschillende kappers om te kijken welke het beste is). Rond half 5 thuis; gedoucht, nieuwe kleren bekeken, dingen klaar gezet en toen kwam Marine en gingen we met z'n 3e koken; simpel pastaatje. Rond 9 uur kwamen Marie, Alexandera en Isabella ook en kon ons Amerikaanse huisfeestje beginnen; we hadden ongeveer 25 mensen uitgenodigd maar een paar mensen wilden vrienden meenemen en uiteindelijk werden het toch wel iets meer mensen, oeps.. Maar het was supergezellig! En iedereen weet nu waar we wonen :)

Zon:
Marine, Marie en Pierre-Marie bleven slapen en dat was wel fijn want zij konden ons een beetje helpen opruimen; het was echt een rotzooi!!! Maar gelukkig is niks kapot gegaan of vies geworden. Ze hadden ons echt goed geholpen met dingen weggooien en rond 2 uur waren Clementine en ik alleen gelaten om de rest zelf te doen haha; lekker huishoudelijk de hele dag bezig geweest; afwas gedaan, was gedaan, geveegd enz. Om 6 uur ging ik skypen en daarna gingen we koken (we hadden zaterdag avocado gekocht dus ons diner met avocado was perfect). Lekker fout voor de tv gegeten, films gekeken en marshmellows gegeten. Straks slapen en energie opnemen voor weer een nieuwe volle week!

• 03 December 2013 - 12:14

Papmanz:

Toen Piet Spion

In de schoorsteen klom

En de kamer van Renée bezag,

Schrok hij: ‘Dit is maf!’

‘Het lijkt wel of ze is verdwenen.

Waar moeten de cadeaus nu henen?’

Al zoekend naar een adres

Kwam d’aap al gauw uit de mouw.

‘Ze is naar San Francisco. Wow!’

Toen kreeg Piet Spion een grandioos idee.

‘Kom, we gaan d’r opzoeken en nemen

De cadeaus gewoon mee.

Hup, Sint, hier, je mijter en je staf.

We gaan naar Frisco, naar Renée!’

Zo gezegd zo gedaan maar

Intussen waren Sint en Piet wel reuze trots:

‘Achttien is die meid en

toch al zo’n bewijs van zelfstandigheid.

Helemaal alleen in het verre Westen

D’r eigen boontjes doppen,

Dat kunnen alleen de besten!’

En wat ze er allemaal doet …

Uit haar blogs springt je een

indringend enthousiasme tegemoet.

Fietsen, feesten, fotograferen

En, nooit van gehoord, kickbal leren.

Maar wat Sint en Piet werkelijk verheugde,

Was het kort verhaal dat Renée had geschreven.

Daarin kwam een onverwacht talent tot leven,

Tot hun onuitsprekelijke vreugde.

Maar genoeg gepraat. Aan de slag,

We moeten pakken.

Over twee weken vliegen we,

Net genoeg tijd om alle

Cadeaus te verpakken …

• 05 December 2013 - 01:12

Renee:

Haha papperdeflap,
    wat een grap,

Heel leuk om te lezen,
    Jij hoort bij een stel mafkezen,

Erg leuk dat jullie bijna komen,
    Jullie zijn zeker al over San Francisco aan het dromen?

Ik zie jullie dan over exact 9 dagen,
    Ik hoop dat jullie je wel nog kunnen gedragen,

De vraag is alleen of jullie me nog herkennen,
    Dat wordt zeker wel even wennen,

Nou tot dan, we gaan lekker genieten,
    Doe de groeten aan de Zwarte Pieten!