3 months!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 3 months!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

3 months!!

Blijf op de hoogte en volg Renée

09 December 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

3 hele maanden in California! Kan niet geloven dat ik nu al op de helft ben, het gaat zo mega snel!! En hier is nu ook het koude sfeertje begonnen; handschoenen, mutsen en dikke sjaals zijn uit de kast gehaald. Weer een drukke week achter de rug met nieuwe ervaringen maar met weinig slaap..

Ma:
Moe wakker worden want de dag daarvoor gingen we nogal laat naar bed omdat we niet konden slapen en er 3 leuke films op tv waren.. Oeps. School van 8:15-11:05. Na school geskyped met vriendinnen die ik al heel lang niet had gesproken, altijd leuk. Nog even op school gechilled en rond 2 uur met de bus naar de vintage buurt; Haight Ashbury met Marine en Clementine. Daar lekker geluncht; geroosterde wrap met avocado, tomaat en allerlei andere groentes. Daarna nog even rondgelopen, winkels bekeken, Clementine en ik hebben allebei een ring gekocht. Ik vind Haight Ashbury een van de leukste buurten van San Francisco, het is heel origineel en je kan er van alles vinden. Rond 6 uur terug naar school om onze fiets op te halen en van onze laatste avond alleen thuis genieten; goed diner gemaakt, film gekeken en rustig aan gedaan.

Di:
Wekkertje ging vroeg, om 8 uur! Want we hadden met Marine om 10 uur afgesproken om naar een museum te gaan in het Golden Gate Park en dat is wel een eindje fietsen. We gingen eerst naar 'The Conservatory of Flowers'; museum met allerlei tropische planten en bloemen, echt prachtig! Ook een gedeelte met fladderende vlinders. Het was niet heel groot dus na 45 min waren we klaar en gingen we naar een ander museum in het park; 'The Young Museum', erg groot en veel verschillend soorten kunst, van schilderijen tot beelden. Het was heel veel, dus we hebben alles snel bekeken, je kon in het museum ook met een lift naar de 9e verdieping en vanuit daar had je een enorm uitzicht over de stad, heel mooi. Rond 12 uur moesten we naar school. Les van 12:45 tot 17:05.
Na school met Marine en Clementine naar 'Chipotle' (Mexicaans restaurant) waar we snel iets hadden gegeten en toen hadden we met Marie, Francois, Quinten en nog een jongen afgesproken bij het Fillmore theatre om naar een concert te gaan! Een soul/rock concert van 'Blue Joe Lewis' (ik kende hem helemaal niet, niemand van ons groepje trouwens, maar Clementine en ik hadden hem opgezocht op youtube en toen dachten we; laten we gewoon naar zijn concert gaan, waarom niet?). Het theater was supermooi, met allerlei oude vintage posters en foto's van muzikanten. Het begon om 7 uur en we konden eerst nog een vrouw horen zingen in een andere zaal, heel mooi. Om 8 uur begon het concert met 2 voor optredens, het 1e bandje was wel een leuk rockbandje maar het 2e bandje was echt verschrikkelijk haha; 3 jongens met een hele aparte stijl (1tje had dreadlocks voor z'n gezicht hangen) en ze schreeuwen zo ongeveer door de microfoon, hardrock achtige muziek, echt helemaal niks voor mij haha. Maar wel leuk om verschillende soorten muziekgenres te horen! En daarna begon eindelijk Black Joe Lewis. De band was heel gaaf; 2 trompettisten, 1 gitarist, 1 drummer en Black Joe Lewis zong. Het was niet heel druk, maar precies goed en er hing een leuke sfeer. Rond 11 uur was het afgelopen en gingen we ook meteen naar huis. Iedereen vond de muziek leuk dus we waren allemaal blij dat we waren gegaan. (Luister come to my party - black joe lewis). Thuis aangekomen zagen we Amy voor de eerste keer na een week! Even wat gepraat maar we waren wel moe dus we gingen snel naar bed.

Woe:
Vroeg opstaan.. Les van 8:15-12:35, na school een PAL-meeting, even op school gechilled en daarna met Clementine boodschappen gedaan voor een event op school op donderdag; 'Come Hungry, Leave Happy'.
Je kon je opgeven om mee te doen, dat hebben wij dus gedaan en dan moet je als deelnemer een gerecht van je eigen land maken en dan kon iedereen van school een ticket kopen en allerlei gerechten proeven. Ik besloot om Mexico te representeren haha want ik wist echt geen klein lekker Nederlands gerecht (het moest namelijk een makkelijk gerecht zijn om uit te delen). En ik ben een fan van guacamole dus waarom ook niet? Rond 3 uur thuis, even rustig aan gedaan; computeren, douchen en om 5 uur begonnen we te koken. Mijn werk bestond vooral uit allerlei dingen fijn snijden en in een kom mixen (heel makkelijk) en Clementine ging 2 quiches maken; 1 met zalm en spinazie en 1 met bacon en ui. Het duurde wel 2 uur voordat we klaar waren. Daarna ging Amy koken, gingen we eten en konden we een beetje over onze week praten.

Don:
Ik moest wéér vroeg opstaan en Clementine kon blijven liggen door haar verschillende rooster grrr. Les van 8:15-11:05 (ik hoefde niet naar mijn laatste les, die begon om 1 uur, omdat ik moest meehelpen met het event). Ik kon nog even skypen want het event begon om 12 uur. Alles was al neergezet; mijn guacamole met 3 verschillende soorten chips die ik erbij had gekocht en een tomaten salsa die ik ook nog had gemaakt. Iedereen die een kaartje had gekocht moesten we een bordje geven en ik was even bang dat alles op was omdat er veel mensen kwamen maar gelukkig kon ik zelf ook nog een bordje krijgen haha. Ik had natuuurlijk mijn eigen heerlijke gerecht geprobeerd, Clementine's zalm quiche, een Spaanse tortilla, Braziliaanse chocola, Franse crepe en een Duits koekje :).
Rond 2 uur waren we klaar en toen hadden andere les maar Marie en ik waren al klaar. Ik moest naar het postkantoor om iets op te halen van mijn ouders. Ik had echt geen idee wat, maar het was een superleuke verrassing!! Een hele doos vol met Sinterklaas kado's (pepernoten, chocolade letters, ook voor Clementine, Amy en Rebecca) en dingen die ik had gevraagd of ze die wilden mee nemen als ze me komen opzoeken (zoals een dik wollen vest, handschoenen enz.). Ik was helemaal blij want het was toevallig ook 5 december, dus Sinterklaas was ook een beetje in San Francisco :). Daarna gingen Marie en ik nog even naar Chestnut street om wat winkels te bekijken, ook gingen we nog even snel naar huis omdat ik al mijn spullen thuis wou laten. Om half 6 hadden we bij de supermarkt afgesproken met Alexandera en Clementine om boodschappen te doen voor ons diner. We wilden bij Alexandera koken want zij heeft een heel relaxt gastgezin waar ze een eigen keuken heeft samen met haar kamergenoot. Dus we hadden bedacht dat we een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert wilden maken. Alle inkopen gedaan, toen met de bus en metro naar haar huis (leuk om daar te koken, maar haar huis is wel 1/1.5 uur reizen!). Bij haar thuis aangekomen begonnen we met het voorgerecht; tomaten salade (tomaten met basilicum en sjalotjes),daarna het hoofdgerecht (pesto pasta met zalm en olijven) en als toetje crepes met nutella, banaan, frambozen en jam. Hmmmmmmm, lekker. Was heel gezellig, het was eigenlijk niet de bedoeling om te blijven slapen maar niemand had nog zin om helemaal naar huis te gaan dus we bleven gezellig slapen (dat kon ook omdat het kamergenootje van Alexandera niet thuis was, er was dus wel genoeg plek).

Vrij:
Nadeel van blijven slapen was wel het feit dat we om 6 uur moesten opstaan.... De hostvader van het huis was wel echt superaardig, hij had brood voor ons geroosterd en we konden van alles pakken (groot koelkast verschil met Amy; helemaal vol haha). Om 7 uur moesten we met de metro en bus naar school.
Les van 8:15-12:35, na school met Clementine even snel de stad in geweest om kado's te kopen voor haar nicht die ze in de vakantie gaat opzoeken en voor sinterklaas (we gaan met een groepje hier sinterklaas vieren). Rond 3 uur thuis en ik was echt heel moe dus ik ging even slapen, energie opdoen voor de avond. Amy was niet thuis dus om half 7, toen ik wakker werd, gingen we koken, douchen en ons klaarmaken voor de avond; we hadden met Alexandera afgesproken in een Mexicaanse bar. Daarvoor gingen Clementine en ik nog naar een ander cafeetje, omdat ik ergens op internet had gelezen dat daar Sinterklaas werd gevierd haha, geniaal. Het viel wel een beetje tegen; er was een DJ met wat muziek en waarschijnlijke Nederlandse dronken mensen die een beetje aan het dansen waren en Nederlands snoep wat ik Clementine heb laten proeven (marsepein, pepernoten en een stukje kerstbrood met spijs). We hebben even binnen gezeten maar om half 10 gingen we weg en gingen we naar de Mexicaanse bar waar Alexandera naar toe zou komen. Daar hebben we wat gedronken en om 11 uur namen we de bus naar Club X (waar we nu iets te vaak komen..). Dit keer waren er niet zoveel mensen van EF, maar het was wel gezellig.

Zat:
Eindelijjjjk kon ik uitslapen!! Rustig ontbeten en rond 2 uur gingen we naar een opendag van een Spa (je kon wat thee drinken, wat snacks eten en een beetje rondlopen, stelde eigenlijk niks voor haha). Toen naar het Fort Mason center waar er weer allerlei kraampjes waren met mensen die hun producten wilden verkopen en ook was er een kunstgedeelte waar studenten hun tekeningen lieten zien. Daar hebben we even rondgelopen maar ook dat duurde niet al te lang, dus gingen we door naar Haight Ashbury. Daar vonden we een hele leuke muziek winkel met oude LP's, je kon ook naar oude LP's luisteren dus dat hadden we dan ook gedaan. Daarna gingen we naar de winkel ernaast; een fotowinkel met oude vintage posters van San Francisco, heel mooi. Toen moest Clementine nog een cadeau vinden en daarna gingen we snel naar huis want het was koud ! Rond half 6 thuis, even gechilled, Amy was weer niet thuis dus konden we lekker zelf koken en daarna moesten we onze kado's inpakken voor de Sinterklaasavond; we vierden het met een grote groep bij ons thuis; alle Nederlanders + een Belgisch meisje Jana en een Belgische jongen Alexander en Clementine. Iedereen moest 5 kado's kopen en inpakken, we hadden om 8 uur afgesproken en toen iedereen er was begon ons dobbelspel. Helaas moesten we het doen met chips en popcorn in plaats van pepernoten en marsepein maar het was wel heel gezellig en grappig. Ik heb nog best wat leuke kado's gescoord; een toeter voor op mijn fiets, een coffee mok, een grote suiker zuurstok en nog wat kleine dingen. Rond 12 uur ging iedereen weg en kwam Amy thuis.

Zon:
Uitslapen!! Ik had een grote huiswerk opdracht voor maandag dus ik moest daar aan werken (een samenvatting van een documentaire maken die we in de klas hadden gezien, over social media). Rond 3 uur gingen Clementine en ik naar een soort kersttrein waar wat kerst muziek werd gespeeld en waar we op de foto konden met de kerstman, joepie!! Haha het was een trein met allerlei versierselen die maar 1 keer per jaar word georganiseerd wegens kerstmis. Wel grappig om te zien, daarna naar de stad omdat Clementine weer wat kado's moest kopen :p En ik ging in de tussentijd naar een shoppingmall (Macy's), om WiFi te vinden en mijn blog te schrijven haha. Dus ik zit nu te chillen op een bank en mijn blog te schrijven, omdat ik vanavond geen tijd heb. Want ik en Clementine hebben met Alexandera, Marie en Marine afgesproken om uiteten te gaan. Ik had namelijk op een website een event gevonden waar allerlei buitenlanders aan mee kunnen doen; een restaurant crawl in het Italiaanse gedeelte (dan ga je naar 4 verschillende restaurants om eerst een voorgerecht ergens te proeven, en dan naar een ander om je hoofdgerecht te krijgen enz.). Superleuk idee maar ik heb geen idee of het een beetje te eten is enzo, maar het is vast wel weer een leuke ervaring. Dat begint om 8 uur dus ik ga er zo vandoor!

Over een week heb ik kerstvakantie, en mijn ouders komen me opzoeken! Even weg van de mensen van EF, gek maar ook wel fijn om weer even met mijn ouders te zijn, dus daar kijk ik wel naar uit :)

  • 11 December 2013 - 13:26

    Ron:

    Dat je het nog niet zat bent na 3 maanden. Van het lezen allen al word ik doodmoe. Groeten van ron

  • 12 December 2013 - 07:38

    Renee:

    Haha, nou nou, het is alleen maar positief en leuk hoor! Geef mij nog maar 6 maanden ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 18763

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: