13th week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 13th week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

13th week!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

16 December 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vakantie!!! Heel raar! 3 weken zonder mensen van EF. De afgelopen week al afscheid genomen van mensen die op vakantie gingen en van mensen die hun 3 maanden er al op hebben zitten. En oja! Ik eindigde de vorige keer met mijn blog op de zondag avond, voordat ik uiteten ging. Ik ging met Marie, Marine, Alexandera en Clementine naar een 'restaurantcrawl' met allerlei buitenlanders. In het 1e restaurant kregen we een Thaise salade, in het 2e Italiaanse restaurant een soep, in het 3e een pizza en in het 4e een Amerikaans toetje; Red Velvet Cake. Het was heel grappig om allerlei mensen te ontmoeten en een leuke ervaring om in 1 avond 4 restaurants te hebben bezocht.

Ma:
School van 8:15-11:05. Even geskyped en rond 1 uur naar de stad gelopen met Marie, Marine en Clementine en mijn eerste bagel als lunch gehad! Toen gingen we naar het 'Yuerba Buena' park, even chillen in het zonnetje, ook hebben ze daar een mooie waterval waar je onderdoor kan lopen. Rond 3 uur met de bus naar Valencia St. waar heel veel kleine leuke winkeltjes waren, even rondgelopen enzo en daarna gingen Clementine en ik naar school om onze fiets op te halen en hadden we rond 5 uur weer met Marie en Marine afgesproken bij 'Palace of Fine Arts', aangezien we vanaf daar de mooie zonsondergang konden zien en het paleis met allerlei mooie lichtjes werd belicht. Rond half 6 thuis, ik moest nog een essay als huiswerk schrijven en daar was ik wel een tijdje mee bezig. Daarna gegeten en film gekeken.

Di:
Mijn rooster was voor deze week een beetje anders dus vandaag moest ik om 11:05 beginnen ipv 12:35. Van 12:35 tot 14:05 had ik vrije tijd met Clementine en Alexandera en gingen we buiten chillen. Klaar met school om 5 uur, Clementine en ik gingen naar huis om onze kadootjes voor Amy in te pakken (donderdag was ze jarig en we wilden onze kado's samen geven aangezien Clementine woensdag al op vakantie ging). Mijn moeder had een sinterklaas pakket naar me gestuurd waar ook kado's voor Amy in zaten; chocolade letter en nog wat kleins. Het laatste diner met z'n 3e in 2013 (want Clementine en ik gaan allebei in de kerstvakantie weg), en daarna gaven we de kado's waar ze echt superblij mee was! Rond half 9 hadden we met Marie en Marine afgesproken om met z'n 4e s'mores te maken (er was een kampvuur bij een hotel om de hoek). Lekker bij het vuur gekletst en marshmellows gegeten, helaas konden we niet heel lang blijven want het bleek dus dat je daar geen eten mee naartoe mocht nemen.. Rond 10 uur thuis, even met zn 4e thee gedronken en toen moesten ze naar huis. Nog even geleerd want de volgende dag had ik een kleine toets over wat woordjes en grammatica.

Woe:
Les van 8:15-12:35. Na school had ik een 'Cambridge Preparation Test', omdat ik in maart een Cambridge examen wil doen en daarvoor moet je eerst in een preparation klas komen om te oefenen. Via die test word je in een klas geselecteerd met mensen van jouw level, het was niet heel moeilijk; je had een luister en lees gedeelte. Het duurde tot ongeveer half 3 en daarna ging ik mee met Clementine naar de supermarkt omdat ze nog wat dingen voor haar reis moest kopen, toen gingen we naar de kapper; ik heb mijn haar geknipt!! Hele grappige kapster; "Noo, you want short hair? No way you crazy girl, you have beautiful long hair, are you sure?!!" haha, ik heb nu dus haar tot mijn schouders, het is weer is wat anders en ik ben er blij mee! Rond 5 uur thuis en toen kwamen Marie en Marine om Clementine gedag te zeggen; Clem moest om 6 uur weg. Daarna bleven Marie en Marine bij mij koken en film kijken omdat Amy niet thuis was. Heel gezellig! Rond 8 uur moesten ze naar huis en kon ik alvast mijn koffer een beetje inpakken. Mijn 1e nacht alleen geslapen na 3 maanden!! Heel gek maar het was prima.

Don:
Les van 8:15-12:35. Na school even geskyped met mijn ouders voor de laatste checks; ze kwamen zaterdag hier in San Francisco aan! Nog even op school gechilled tot 3 uur en thuis mijn koffer verder ingepakt. Om 6 uur kwam Alexandera naar mij en gingen we koken voor Amy (als soort van verjaardags kado). Amy vond het geen probleem dat iemand anders mee at. Rond 8 uur gingen Alex en ik met de fiets (ze leende de fiets van Clementine) naar de Itailaanse buurt waar er wat leuke winkeltjes open waren, daarna gingen we naar Union Square waar 'Drag Queens' op de opgezetten ijsbaan een schaatsshow gaven; het stelde niet veel voor maar de mannen waren gewoon als mooie vrouwen opgemaakt. Even gekeken en toen naar de hoogste verdieping van Macy's om een uitzicht over het plein te hebben; heel sfeervol met een grote kerstboom en veel lichtjes. Om 11 uur waren we weer thuis en Alex bleef gezellig slapen.

Vrij:
Les van 8:15-12:35. Om 11 uur begon er een 'Christmas Party' op school; heel veel kerst snoep (koekjes, zuurstokken, chocolade) waar ik even van kon knabbelen maar ik had helaas nog les. Na de les ging ik nog even terug naar de kantine om nog wat te snacken en ging ik met Anna (meisje uit Oostenrijk) een 'gingerbread train' maken (trein gemaakt van snoep), wat we aan de activiteiten organisator van school gaven als kadootje haha. Nog even op school gechilled, geskyped en rond 3 uur naar huis; thuis mijn koffer afgemaakt, gedouched, omgekleed en rond 6 naar Pier 39 waar een paar mooi verlichten boten langs de kust voerden. Naar de stad gelopen en met Alexandera en haar 'hostbrother' een ijsje gegeten. Rond 10 uur ging ik naar Dolores park waar 3 mensen; Jerome (een Belgische jongen), Anna (het Oostenrijkse meisje) en Jana (een Beligsch meisje) een afscheidsfeestje gaven omdat ze alle 3 op zondag vertrokken. Heel gezellig met een grote groep gechilled! Rond half 1 s'nachts naar huis.

Zat:
Uitgeslapen, ontbeten en om 2 uur naar het 'Duboce park' waar een event was; mensen verkleed in kerstkleding kwamen bij elkaar om sneeuwballen van nep sneeuw te gooien. Er waren allerlei mensen verkleed als kerstmannen en vrouwen; heel komisch want het zonnetje scheen, maar het bleek dus iets groots te zijn; SantaCon en de hele stad liep er vol mee. Lekker in de zon muziek geluisterd en gekeken naar de debiele mensen haha, toen kwam Alexandera en gingen we samen naar de gay buurt; Castro, waar we even koffie hadden gedonken en een bekend crispy koekje (gesmolten marshmellows met crisy rice poffs gemengd tot een hard soort koekje en met smarties er doorheen, moeilijk uit te leggen maar het is heel lekker!) hadden gegeten. Even rondgelopen in de buurt en om 5 uur moest ik naar huis omdat Amy mij rond 6 uur naar mijn ouders kon brengen die mij komen opzoeken!!! Amy had mij en mijn 2 koffers gebracht, mijn ouders ontmoet en mij gedag gezegd. De eerste keer in 3 maanden dat ik weer samen was met mijn ouders! Heel gek om ze weer te zien, maar wel superleuk. We blijven voor 2 nachten in San Francisco met huisruil dus ging ik eerst even een zoektocht houden in het nieuwe huis; klein maar gezellig en daarna met mijn ouders bijgepraat en ik had wat kado's gekocht die ik ze heb gegeven. Ze gingen al vroeg naar bed aangezien ze last hadden van de jetlag.

Zon:
Vroeg opstaan.. Dat krijg je als je op vakantie bent met je ouders :P. Samen boodschappen gedaan, ontbeten, gedouched en rond 12 uur gingen we op stap. Een rustige dag; ik heb wat leuke straten laten zien (Chestnut, Divisadero en Fillmore), ergens koffie gedronken en toen was mijn vader te moe dus die peerde m naar huis. Ik ging nog even met mijn moeder naar het Alamo Square lopen (mooi park met een mooi uitzicht en waar de bekende 'Painted Ladies' staan) en daarna liepen we door naar Haight st. waar we wat winkels en de mooie huizen hebben bekeken. Rond 4 uur met de bus naar huis, geskyped, gekookt en samen ons 1e diner gehad. Straks mijn koffers weer een beetje inpakken omdat we morgen naar Las Vegas vliegen! Gek om op vakantie te gaan aangezien ik nog steeds het idee heb dat ik al op vakantie ben :p Komende week veel reizen , leuk om weer nieuwe dingen te zien! Ik heb er zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika, San Francisco, en daarom leek het me leuk om een blog bij te houden zodat jullie mij en mijn hopelijk leuke avonturen kunnen volgen! Ik zal proberen zoveel mogelijk teksten en foto's te plaatsen en het lijkt me leuk om ook wat van jullie uit het kikkerlandje te horen. Ook kunnen we altijd mailen en skypen, email: reneevreuls@hotmail.nl skype: renee4313 Ik ga jullie missen en tot snelllllllll!!!

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 18766

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 15 Juni 2014

Costa Rica

08 September 2013 - 21 Februari 2014

San Francisco

Landen bezocht: