14th week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu 14th week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renée Vreuls - WaarBenJij.nu

14th week!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

23 December 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Al een week op vakantie! Een heel ander deel van Amerika gezien, veel nieuwe dingen vergeleken met San Francisco; erg mooi en verrassend. Wel gek om opeens een dag te beginnen met het idee 'wat zullen we vandaag doen', aangezien ik gewend ben om naar school te moeten.

Ma:
Op tijd opstaan, koffer inpakken en op weg naar het vliegveld! Rond 1 uur ging ons vliegtuig naar Las Vegas. Aangekomen gingen we onze huurauto ophalen en de aankomst in de stad was al een hele ervaring; een saaie autoweg die veranderde in een autoweg met allerlei lichten, reclame borden, muziek en mensen er omheen. We keken onze ogen uit; dit was nou een beeld wat je hebt van films. Ons hotel was dichtbij de strip (de grote straat waar alle dingen te zien waren), we gingen eerst even naar ons hotel om ons om te kleden en daarna gingen we uiteten. We aten buiten op een terras in Frankrijk (je hebt allerlei steden die na zijn gebouwd), naast de Eiffeltoren en de Champs D'Lycee. Aan de andere kant van de weg een soort lichtshow/watershow was (Bellagio), mooi om te zien. Na het eten gingen we nog wat lopen en waren we echt verbaasd om alle casinos, lichten en de gekte. Om te gokken moet je 21 zijn, dat begrijp ik, maar ik wou 1 keer op stoel voor zo'n gokapparaat zitten maar dat mocht niet eens!! Soms is Amerika echt veels te overdreven. Rond 10 uur terug en ging ik lekker chillen in onze supergrote hotelkamer met mijn toetje; echte Amerikaanse jelly beans.

Di:
Wakker worden en naar de strip gelopen om een plek te vinden om te ontbijten. We liepen nog langs het Ceasar Palace, het Italiaanse gedeelte (Venice was nagebouwd met echte gondels) en uiteindelijk konden we een goed Amerikaans ontbijtje eten in Denny's; scrambled eggs, pancakes, milkshakes; lekker gezond. Na het ontbijt hebben we nog de strip afgelopen en gingen we terug naar het hotel. Bij het hotel even rustig aan gedaan, het was lekker weer dus even buiten gezeten en rond 2 uur namen we de auto naar het oudere gedeelte van Las Vegas. Daar was ook een gokcentrum met lichten, casinos en het hele gedoe, maar dit centrum was natuurlijk veel kleiner maar ook veel gezelliger. In de echte stad zitten de mensen als zombie's achter zo'n machine (ik vind het behoorlijk triest om te zien eerlijk gezegd) maar in het oudere gedeelte is het wat menselijker op de een of andere manier. Om 5 uur terug naar de stad, op naar New York en Egypte! Daar hebben we even rondgelopen en uiteindelijk aten we Italiaans in New York. Ook was er een kinder gok gedeelte waar ik eindelijk kon spelen (joepie), en ja, dat heb ik dan ook gedaan; ik kon voor 1 dollar zovaak mogelijk een basketbal door zo'n racket gooien en uiteindelijk had ik een ring gewonnen! Best grappig als 18jarige iets gewonnen in Las Vegas!

Woe:
Inpakken en met de auto op weg naar Death Valley, onderweg even een ontbijt bij de Starbucks gehaald; als een echte Amerikaan. Toen 2 uur rijden... Wel een hele mooie route waar je kon zien hoe het landschap veranderde; van een volle stad naar een kale vlakte met enorme bergen en wat struikjes. We stopten eerst bij een uitzichtpunt over allerlei bergen en daarna reden we door naar een punt (Dantes View) waar je het diepste punt van de aarde kon zien. Heel mooi! (Foto's komen op facebook!!). Toen moesten we helaas nog 2 uur rijden voordat we in de bewoonde wereld kwamen en gingen we opzoek naar een slaapplaats in een stadje; Baker. Er was niet heel veel te vinden dus eindigden we in een motel, moet je ook maar is meemaken en typisch Amerikaans met allerlei vrachtwagens die langs de weg schuren. Rond half 7 gingen we op zoek naar de beste plek om iets te eten (alleen maar keus uit fastfood natuurlijk), en kwamen we terecht bij een Griek; was prima. We konden niet veel meer doen in dat plaatsje van 1 km dus was onze avond kort.

Don:
Weer met de auto op naar een nationaal park; Joshua Tree Park. Het was weer een eindje rijden maar het was het waard; ook veel bergen en kale vlaktes maar in dit park was er meer te zien; cactussen, 'teddybear trees' (bomen die er zacht uitzien maar heel erg kunnen prikken haha), de Joshua Trees natuurlijk (kleine gekke boompjes) en allerlei soorten rotsen (laagjesgesteenten, brokken, rotsen enz.). Onderweg een paar keer gestopt om foto's te maken en dingen te bekijken. Ook hebben we een lange wandeling gemaakt opweg naar een uitzichtpunt, was best zwaar want we moesten een berg op wat wel 45 min lopen was. Maar het uitzichtpunt was praaaaaachtig! Het was zonnig dus we konden alles goed zien en er waren bijna geen mensen wat zo'n reis ook specialer maakt (geen andere irritante toeristen om je heen). Daarna gingen we op weg naar een stadje; Palm Springs, dit stadje was veel groter dan Baker dus we konden gelukkig een goed hotel vinden. Rond 7 uur gingen we op zoek naar een restaurant, in het centrum was er een soort kerstmarkt waar we nog even over hebben gelopen na het eten.

Vrij:
Ergens ontbijten, nog even door het stadje rondgelopen (Marilyn Monroe is daar ook geweest en er staat een groot beeld van haar op een plein). Het stadje was best gezellig; leuke winkeltjes, mooie palmbomen en brede wegen. Toen gingen we met de auto op weg naar San Diego! Onderweg kwamen we nog langs een meer; Salton Lake, waar we wat hadden gedronken (vroeger een toeristische plek, maar door de industrie is het meer erg vervuild). Aangekomen in San Diego moesten we op zoek naar ons huis (we doen huisruil, wat wilt zeggen dat we van huis ruilen met een familie), het huis is heel relaxt; redelijk groot, best luxe en het heeft een tuin. Al onze spullen neerzetten en daarna boodschappen gedaan voor de avond en het ontbijt, mijn moeder wilde wijn kopen waarbij de kassaman om de leeftijd van mijn moeder vroeg; BIZAR! Dus mijn moeder zei "Are you kidding me?" waarop de man antwoorde "I have to ask it", wat ik al eerder zei; Amerika overdrijft soms echt. Alsof mijn moeder jonger is dan 21??!!.

Zat:
Rustig wakker geworden, gedoucht en rond 1 uur met de auto naar de kust, we wouden het strand zien maar het stelde niet heel veel voor dus gingen we door naar de stad; op zoek naar het oudere gedeelte, we kwamen terecht in 'Little Italy' waar we lekker hadden geluncht maar er was in die buurt niet veel te zoeken dus gingen we weer verder toeren met de auto en kwamen we in het goede oude gedeelte 'Gaslamp Quarter' (wegens de straatlantaarns), daar hebben we even rondgelopen, wat spullen gekocht en rond 6 uur gingen we weer naar huis. Thuis gegeten, een beetje wennen aan de nieuwe omgeving en een film gekeken.

Zon:
Ochtendritueel. Ron 12 uur naar de dierentuin! Jaja, mijn ouders zijn ook nog dol op dieren haha. De dierentuin in San Diego is heel beroemd (wordt beschouwd als de mooiste van de wereld), hij is ook heel mooi en groot; allerlei verschillende delen die ingericht zijn in het land waar het dier vandaan komt (Asia Town met de panda's en Africa Savanne met de olifanten bv.). Het was heerlijk weer, mensen in korte broeken in december, ik blijf het raar vinden! We konden ook in een kabelbaantje dus konden we de dierentuin vanuit de lucht zien. Rond 4 uur hadden we wel de belangrijkste dieren gezien (de BIG 5; neushoorn, leeuw, olifant, luipaard en de buffel). Weer boodschappen doen, gekookt en s'avonds rustig een documentaire gezien (want dat wilde vaders).

Tot nu toe lijkt San Diego me een hele rustige relaxte stad waar de zon veel schijnt maar het lijkt me ook dat er niet heel veel te doen is, het centrum waar we zaterdag waren is wel gezellig maar je hebt het in 1 dag wel gezien. Maar wie weet komt er nog wat meer wat we deze week gaan ontdekkennn!

• 24 December 2013 - 00:22

Ron:

Zelf met je ouders raas je maar door. Mooi verslag weer en nog prettige feestdagen voor jullie. En een goed 2014.

• 24 December 2013 - 03:00

Renee:

Ja klopt, mijn ouders liggen hier ook al uren uit te puffen op de bank, maarja dat konden ze wel verwachten haha. Maar met kerstmis zal ik ze wat rust gunnen haha. Dank! Groetjes aan de familie en fijne dagen toegewenst namens ons allen.